۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳

رمان تازه از مرتضی کربلایی‌لو منتشر شد

رمان تازه از مرتضی کربلایی‌لو منتشر شد

تازه‌ترین رمان مرتضی کربلایی‌لو در قالب نخستین مجلد از یک تریلوژی با عنوان «چهره: برافروخته» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ تازه‌ترین‌رمان مرتضی کربلایی‌لو با عنوان «چهره : برافروخته» منتشر شد.

این داستان‌نویس در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این کتاب گفت: ایده این رمان چند سال پیش به ذهنم خطور کرد. میخواستم با الهام از «چهره مرد هنرمند در جوانی» یک رمان سه جلدی بنویسم و در آن مراحل نشو و نمای یک هنرمند را در بستری غیرمسیحی، مثلا همینجا و هم اکنون، دنبال کنم.

وی ادامه داد: این سه جلد یک عنوان عام دارد به نام «چهره» و هر جلدی برای خودش یک عنوان جدا. کتاب اول: برافروخته. کتاب دوم: عبوس و کتاب سوم: گشوده.

چهره : بر افروخته

کربلایی‌لو افزود: یک پیشگویی در ابتدای رمان در مورد سه شخصیت از تبریز معاصر اتفاق می افتد و ما در طول رمان، دنبال این می‌رویم که ببینیم آنچه پیشگویی شده اتفاق خواهد افتاد و چگونه. یکی از شخصیتها طبق این پیشگویی، عشقی ترسناک تجربه خواهد کرد. آن دیگری سر از کارهای خلاف درخواهد آورد و سومی که شخصیت اصلی رمان است آینده‌ای نامفهوم و تاریک و چه بسا والا دارد چرا که دست از زندگی روزمره خواهد شست.

وی افزود: تمرکز رمان بر تاریکی‌های همین شخصیت است و البته تماس دورادور او با آنی که دچار عشق خواهد شد. می‌توانم بگویم بیش از اینکه رمان به سمت خیر برود، به سمت شر پیش خواهد رفت و من در جلدهای بعدی بسامد شر را بالا خواهم برد. در نهایت باید جواب این پرسش را بدهم که هنرمند در بستر اینجا و اکنون چگونه به وجود آمدنی است. در نظر اول دشوار و محال است اما من ایده‌ای برای خودم و شخصیتم دارم و مجبورم از گذرگاه های دشواری هم بگذرم.

به گفته کربلایی‌لو، وی در حال حاضر و همزمان با انتشار بخش نخست از این اثر الان مشغول نوشتن جلد دوم از این اثر با عنوان عبوس است.  

این رمان در ۱۶۵۰ نسخه و به قیمت ۱۸۰۰۰ تومان و در نشر ققنوس منتشر شده است.

کد خبر 2928769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha