۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۴

آیت‌الله سبحانی:

حوزویان شئونات طلبگی را رعایت کنند/ انتقاد از بی‌تدبیر آل سعود

حوزویان شئونات طلبگی را رعایت کنند/ انتقاد از بی‌تدبیر آل سعود

یکی از مراجع تقلید از حوزویان خواست در همه شرایط شئونات زندگی طلبگی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی روز پنجشنبه در مراسم عمامه گذاری ۷۰۰ طلبه حوزه علمیه قم که در دارالشفا برگزار شد خطاب به طلاب علوم دینی گفت: پیامبر اسلام(ص) در جریان اعلام جانشینی خودشان، پس از ابلاغ غدیر از منبر پایین آمده و عمامه‌ای بر سر امام علی(ع) گذاشتند که تاج ولایت بوده و امروز شما این تاج را بر سر خود می‌گذارید.

وی ادامه داد: همان طور که امام علی(ع) عهده‌دار ولایت بوده، به بیان آموزه‌های اسلام پرداخته و نسبت به دین مردم مسئولیت داشته‌اند، شما هم باید این گونه باشید و با تاج‌گذاری خادم ملت می‌شوید.

وی علما و طلاب علوم دینی را ستاره‌های تابناک و خدمت‌گذاران پاک توصیف کرد و یادآور شد: علما و طلاب باید مایه زینت اهل بیت علیهم السلام باشند.

آیت‌الله سبحانی تاکید کرد: از طلاب علوم دینی انتظار می‌رود شئونات طلبگی را رعایت کنند و احترام لباس روحانیت را همیشه در نظر بگیرند.

انتقاد از بی‌تدبیر آل سعود

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن عید غدیر و نیز محکوم کردن حادثه منا و بی‌تدبیری آل سعود اظهار کرد: امروز با یک چشم خوشحال و با چشمی دیگر اشک می‌ریزیم، چون حاجیان ما در لباس احرام، کشته شده و از دنیا رفتند.

به اعتقاد آیت‌الله سبحانی کوتاهی و بی‌تدبیری رژیم آل سعود در برقراری امنیت موجب شده که حجاج در منا کشته شوند.

استاد برجسته حوزه تاکید کرد که ماموران آل سعود به وظایف خود به درستی عمل نکردند و با وقوع این فاجعه بزرگ، قلب مسلمانان جهان جریحه‌دار شد.

کد خبر 2929362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha