۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۴۲

واقعه غدیر خم در دامغان بازخوانی شد

واقعه غدیر خم در دامغان بازخوانی شد

دامغان- آیین بزرگ و اسلامی واقعه غدیر خم، در شب این عید سعید با شرکت مردم ولایتمدار دامغان در جوار آستان مقدس بکیر ابن اعین(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده سپاه ناحیه دامغان در این مراسم اظهار داشت: بازسازی واقعه غدیر خم با شرکت ۲۵۰ نفر از هنرمندان دامغانی و در آستانه فرا رسیدن عید امامت و ولایت برگزار شد.

سرهنگ پاسدار سید محمد رضا حسینی افزود: آشنایی هر چه بیشتر مردم با واقعه غدیر خم در سال دهم هجری قمری، گسترش فرهنگ ولایت و امامت، الگوسازی و معرفی روز بزرگ این عید سعید و شناسایی و معرفی سیره نبوی(ص) و ائمه معصومین(ع) از اهداف مهم این برنامه فرهنگی و تاریخی بود که همزمان با شهرستان دامغان و در سه شهر دیگر استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه عید سعید غدیر خم از اعیاد بزرگ و مهم مسلمانان بوده اظهار داشت: باز سازی واقعه غدیر خم، تأثیر زیادی بر روی ولایت پذیری مردم و پشتیبانی از ولایت که ادامه دهنده راه شهدا بوده دارد.

بازسازی غدیر در دامغان

فرمانده سپاه ناحیه دامغان با بیان اینکه اهمیت واقعه غدیر خم برای الگوسازی در بحث ولایت پذیری است، خاطرنشان کرد: غدیر خم عین فرهنگ عاشورا در بین مردم است و این فرهنگ ریشه در فرهنگ غدیر دارد که با معرفی این فرهنگ باید آن را زنده نگه داریم.

حسینی یادآور شد: اسلام اعیادی بزرگ چون فطر و قربان دارد که بسیار مورد احترام مسلمانان جهان هستند اما عید غدیر تکمیل کننده دین اسلام است.

وی اضافه کرد: واقعه غدیر خم مظلوم واقع و به درستی بیان نشده است، بنابراین قدردانی از غدیر، اقتدار شیعه را به نمایش می گذارد و تبیین  غدیر مظلومیت شیعه را برطرف می کند.

وی گفت: بازخوانی واقعه غدیر خم با همکاری دستگاه های اجرایی، شهرداری و شورای اسلامی شهر دامغان و از سوی واحد اردویی و گردشگری سپاه ناحیه این شهرستان اجرا شد.

برپایی ایستگاه صلواتی، نمایش ورزش باستانی، اجرای سرود، خواندن خطبه غدیر، اجرای نمایش و نورافشانی از دیگر برنامه های جنبی بود که در حاشیه آئین باز سازی واقعه غدیر در دامغان اجرا شد.

کد خبر 2929564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha