۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵

هافینگتون پست خبر داد:

روزانه ۳۶ نفر در آمریکا در میان بی اهمیتی مردم کشته می شوند

روزانه ۳۶ نفر در آمریکا در میان بی اهمیتی مردم کشته می شوند

یک روزنامه غربی با اشاره به حادثه پنجشنبه شب کالج اورگون آمریکا عنوان داشت که روزانه ۳۶ نفر در ایالات متحده کشته می شوند و ملت آمریکا هیچ توجهی به این نکته ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هافینگتون پست، در حادثه تیراندازی کالج اورگون دست کم ۹ نفر کشته شده و ۹ نفر دیگر نیز در این حادثه زخمی شدند.

از سال ۲۰۱۲ تا کنون یعنی زمان رخ دادن حادثه در سندی هوک حمله انجام شده در کالج اورگن یکصدوچهل و دومین حمله ای بود که در مدارس و دانشکده های آمریکا رخ داده است.

به نوشته این روزنامه، این آمار در نوع خود آماری تکان دهنده است چون معمولا رسانه های آمریکایی در مورد حملات انجام شده در مدارس و دانشکده ها تا زمانی که حادثه ای بزرگ رخ ندهد صحبت نمی کنند و این وضعیت در حالی است که روزانه ۳۶ نفر در آمریکا به دلیل تیراندازی کشته می شوند.

در همین رابطه «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته با انتقاد از این وضعیت عنوان داشت که قتل های دسته جمعی در آمریکا در حال تبدیل شدن به یک امر عادی هستند.

اوباما در ادامه یک بار دیگر تصویب قانون جدیدی را درباره سلاح گرم خواستار شد.رئیس جمهور آمریکا که از حادثه تیراندازی خونین اخیر آشکارا برآشفته بود، از رویکرد گروه فشار طرفدار تجارت سلاح که به گفته وی جلو هر گونه اصلاح و تغییر قوانین را در زمینه کنترل سلاحهای گرم در آمریکا گرفته است، به شدت انتقاد کرد.

اوباما چندی پیش نیز با انتشار پیامی بطور ضمنی از میزان بالای کشتار مردم در این کشور با استفاده از اسلحه گرم انتقاد کرد.

وی که  این پیام را چهار روز بعد از حادثه کلیسایی در کارولینای جنوبی در توئیتر منتشر کرده از میزان بالای تیراندازی های منجر به مرگ در آمریکا انتقاد کرد. رئیس جمهور آمریکا در این پیام نوشته بود: بر اساس جمعیت، میزانی که ما (مردم آمریکا) یکدیگر را با اسلحه می کشیم ۲۹۷ بار بیشتر از ژاپن، ۴۹ بار بیشتر از  فرانسه، و ۳۳ بار بیشتر از اسرائیل است.

کد خبر 2930332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha