۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خبرداد:

پرداخت۳۴۰ میلیاردریال تسهیلات صنایع تبدیلی کشاورزی درخراسان شمالی

پرداخت۳۴۰ میلیاردریال تسهیلات صنایع تبدیلی کشاورزی درخراسان شمالی

بجنورد- رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی از پرداخت ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به منظور ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و تكمیلی در این استان طی سه سال گذشته خبر داد.

عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و تكمیلی در توسعه پایدار كشاورزی، كاهش ضایعات، افزایش ارزش افزوده، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش صادرات غیرنفتی نقش به سزایی ایفا می كند.

وی با اشاره به فعالیت ۷۰ واحد در زمینه صنایع تبدیلی و تكمیلی بخش كشاورزی در خراسان شمالی افزود: به دلیل كمبود واحد صنایع تبدیلی در استان بخش اعظمی از محصولات كشاورزی و باغی با صرف هزینه های بالا به ضایعات تبدیل از چرخه مصرف نیز خارج می شوند.

یوسفی با تاكید بر حمایت سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی از سرمایه گذاران جهت ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و تكمیلی در استان گفت: طی سه سال گذشته ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و تكیملی بخش كشاورزی در استان پرداخت شد.

وی حمایت از سرمایه گذران بخش صنایع تبدیلی در استان را در قالب صدور مجوز تاسیس، پروانه بهره برداری، اخذ تسهیلات بانكی، ارائه مشاورهای فنی و ... اعلام كرد.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی افزود: با توجه به ظرفیت های این استان در عرصه های باغی، زراعی، شیلات و دامی ایجاد واحدهای تبدیلی و تكمیلی در این بخش ها ضرورت دارد.

به گفته وی شمار بهره برداران از این بخش ها در خراسان شمالی ۸۲ هزار و ۹۸۷ نفر هستند.

کد خبر 2930343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha