۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۳

مدووف: حملات هوایی ما در سوریه برای دفاع و حمایت از ملت روسیه است

مدووف: حملات هوایی ما در سوریه برای دفاع و حمایت از ملت روسیه است

نخست وزیر روسیه در اظهاراتی در خصوص حملات این کشور به مواضع تروریست ها گفت: حملات هوایی ما در سوریه برای دفاع و حمایت از ملت ما است و بهتر است ما این کار را در خارج از مرزهای کشورمان انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل النشره، «دیمتری مدووف» نخست وزیر روسیه با اشاره به حملات کشورش علیه تروریست ها در سوریه گفت: حملات هوایی ما در سوریه برای دفاع و حمایت از ملت ما است و بهتر است ما این کار را در خارج از مرزهای کشورمان انجام دهیم.

لازم به ذکر است که طی هفته گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور از آمادگی کشورش برای حمله به مواضع گروه های تروریستی در سوریه به ویژه داعش خبر داد، به دنبال این خبر، سوریه رسما از روسیه خواست که به مواضع داعش در سوریه حمله کند و روسیه اقدام به ارسال جنگنده و تجهیزات نظامی به بندر «طرسوس» سوریه کرد.

روسیه در توجیه این حملات اعلام کرده است: بیش از ۱۰۰۰ نفر از شهروندان روسی به داعش ملحق شده اند و اگر ما امروز جلوی این افراد را نگیریم فردا در روسیه فعالیت خواهند کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز دیروز از این حملات دفاع کرده و گفته بود ما همان گروه تروریست‌هایی را هدف قرار داده‌ایم که آمریکا و متحدانش به آنها حمله می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد هواپیماهای جنگی این کشور مراکز فرماندهی و ارودگاه‌های آموزشی نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را در سوریه هدف قرار داده‌اند. به گفته یکی از سخنگویان وزارت دفاع روسیه این حملات که پنجشنبه شب انجام گرفته، زیرساخت‌های داعش را کاملا منهدم کرده است.

کد خبر 2930348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha