۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۴

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

اجلاس بین المللی رهبران مدارس ایمن فرداآغاز می شود

اجلاس بین المللی رهبران مدارس ایمن فرداآغاز می شود

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از برگزاری اجلاس بین المللی رهبران مدارس ایمن در روزهای دوازدهم و سیزدهم مهرماه با حضور ۲۳ کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی در نشست خبری پیش از ظهر خود درباره دومین اجلاس ببین المللی رهبران مدارس ایمن گفت: این اجلاس در تاریخ دوازدهم و سیزدهم مهرماه در هتل پارسیان به میزبانی وزارت آموزش و پرورش ایران برگزار می شود.

وی افزود: در روز اول ۲۳ کشور و ۹ نهاد بین المللی از تعدادی مدارس کشور که مقام سازی، تخریب و بازسازی شده اند بازدید می کنند تا اقدامات ایران پس از تصویب قانون بازسازی در سال ۸۵ به اطلاع مدعوین برسد تا آنها با اقدامات ایران در زمینه ایمنی مدارس آشنا شوند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در دومین روز از اجلاس که سیزدهم مهر برگزار می شود شاهد افتتاح رسمی اجلاس هستیم و مقامات نیز از سران کشور در این جلسه حضور می یابند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: ۹ نهاد بین المللی وابسته به سازمان ملل و همچنین بیش از ۴۶ مدعو خارجی در این اجلاس حضور دارند.

وی با اشاره به سه مولفه مهم که در این اجلاس مورد توجه قرار می گیرد، بیان کرد: برای افزایش ایمنی سه مولفه اساسی تامین فضا و تجهیزات ایمنی، آموزش مسائل ایمنی به دانش آموزان و عوامل مدرسه و مدیریت بحران مورد توجه قرار می گیرد.

رئیسی تصریح کرد: در برخی از موارد با وجود رعایت مسائل ایمنی و ارائه آموزشهای لازم و عوامل مدرسه، ممکن است حادثه ای رخ دهد لذا مدیریت بحران، محور اساسی در مدارس ایمن است که در اجلاس تهران نیز در این باره بحث خواهد شد و خدمات فنی، مشاوره ای و تجربیات خود در زمینه بومی سازی علم مقاوم سازی مدارس را به سایر کشورها عرضه خواهیم کرد.

به گفته وی: در اجلاس مدارس ایمن، دستیار ویژه دبیر کل سازمان ملل و ۲۳ شرکت کننده در همه قاره ها حضور دارند که نتیجه این اجلاس تبدیل به سند بین المللی می شود.

کد خبر 2930588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha