۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۸

دو خبر از جشنواره فيلم كوتاه تهران

معرفی هيات انتخاب بخش داستانی/ آثار بخش بین الملل بازبینی شد

معرفی هيات انتخاب بخش داستانی/ آثار بخش بین الملل بازبینی شد

جشنواره فیلم کوتاه تهران، هیات انتخاب بخش داستانی سینمای ایران را معرفی و آثار بخش بین الملل را بازبینی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسامی اعضای هیات انتخاب بخش داستانی سينمای ايران سی و دومين جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه تهران معرفی شدند.

پيمان نهان قدرتي، الهام حسين‌زاده و داريوش ياری به‌عنوان اعضای هيات انتخاب بخش داستانی معرفی شدند. بر اساس بررسي اين هيات از مجموع ۱۲۹ فيلم راه ‌يافته به بخش ملی، ۵۳ اثر به بخش داستانی راه پيدا كرده‌اند.

۳۶۰۱  فيلم از ۱۰۸ كشور جهان از نظر هيات انتخاب گذشت

بازبينی و انتخاب فيلم‌های بخش بين‌الملل سی و دومين جشنواره فيلم كوتاه تهران به پايان رسيد. مهلت دريافت آثار متقاضی شركت در سی و دومين جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه تهران مردادماه بود كه درمجموع ۳۶۰۱ فيلم از ۱۰۸ كشور جهان برای شركت در مسابقه به دبيرخانه اين رويداد رسيد. از مجموع فيلم‌های ارسال شده به بخش بين‌الملل نهايتاً ۱۰۳ فيلم برای بخش‌های رقابتی و غيررقابتی انتخاب شده است.

در بخش بين‌الملل ۵۳ فيلم از ۲۶ كشور، بخش مسابقه كشورهای آسيايی ۱۳ اثر از ۸ كشور، بخش مسابقه كشورهای اسلامی ۶ فيلم از ۵ كشور، در بخش مسابقه فيلم‌های ضد خشونت و افراطي‌گری ۱۱ اثر از ۱۰ كشور و در بخش آثار غيررقابتی «ويديو آرت» ۲۰ فيلم از ۱۱ كشور به نمايش در می آيند.

همچنين در اين جشنواره كشورهای فرانسه با ۱۲ اثر، آلمان با ۱۱ اثر، انگليس و نروژ با ۵ اثر و امريكا با ۶ اثر بيشترين آمار شركت‌كنندگان بخش بين‌الملل را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس اعلام مسئولان بخش بين‌الملل جشنواره به سازندگان تمامی فيلم‌های راه‌يافته به بخش مسابقه از طريق سايت‌های «شورت فيلم دپوت» و «ريل پورت» اطلاع داده می‌شود.

سی و دومين جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه تهران از تاريخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 2932584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha