۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۹

کلاهبرداری متهم نفتی از مدیران یک بانک

کلاهبرداری متهم نفتی از مدیران یک بانک

در ادامه سومین جلسه رسیدگی به اتهامات ب-ز معاون دادستان با قرائت کیفر خواست آقای «ش» و «ح-ف» به جزئیات کلاهبرداری متهم از یک بانک اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ب-ز، نماینده دادستان در پایان کیفرخواست آقای «ش»، گفت: وی به نوعی مسئول تسهیل عواید حاصل از جرم ب-ز بوده است و اکثر محموله‌ها را تحویل گرفته و جابجا می‌کرده  است.

در میان جلسه دادگاه، حال یکی دیگر از متهمان به نام آقای «ف» به هم خورد و کارش به اورژانس رسید.

اما در ادامه نماینده دادستان اتهامات آقای «ش» را اعلام کرد و گفت: افساد فی‌الارض، مشارکت در کلاهبرداری ۱.۲ میلیارد یورویی، مشارکت در پولشویی و بزه بخشی از اتهامات این متهم است که در سال ۹۱ در کشورهای ایران، مالزی، امارات، ترکیه و ترکمنستان انجام داده است.

در ادامه دادگاه، کیفرخواست «حـ - ف» توسط نجفی معاون دادستان قرائت شد که اعم از افساد فی‌الارض، اخلال در نظام اقتصادی کشور، مشارکت در تشکیل شبکه سازمان یافته، جعل و کلاهبرداری، همچنین کلاهبرداری ۱.۲ میلیون یورویی از شرکت HK و کلاهبرداری ۴۴۴ میلیارد ین ژاپن از تامین اجتماعی و ۱۴ میلیارد تومان پولشویی هم بخشی از اتهامات این متهم بود.

نماینده دادستان گفت: در خرید ۶۰ درصد از سهام بانک FIIB به مبلغ ۸.۵ میلیون دلار توسط بانک «م»، آقای «حـ - ف» پنج میلیون یورو کمیسیون گرفته است.

در ادامه دادگاه معاون دادستان گفت: مصوبه‌ای به امضای ۳ وزیر  ابلاغ شد که بر اساس آن ۱۴ درصد از سود نفت از طریق بانک FIIB  به شرکت «ن» پرداخت شود که «ب-ز» و «ح – ف» در این جلسه حضور داشتند، اما نکته قابل تأمل این است که این وزرا به تنهایی مصوبه را امضا کردند و از طریق ستاد تدابیر ویژه ریاست جمهوری نبوده است و از آقای قاضی می‌خواهم این را استعلام کند.

در ادامه کیفرخواست آقای «ح – ف» عنوان شد که این متهم قرارداد فروش سهام FIIB بانک «م»را هم امضا کرده و همراه با «ب-ز»، بانک «م» را محل فساد کرده بودند. بابک زنجانی از طریق شعبه س بانک «م»، ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات می‌گیرد و با نفوذ به مدیران این بانک، آنها را تشویق می‌کند تا در FIIB سرمایه‌گذاری کنند و مدیران بانک با پرداخت مبالغی اعم از ۲۴۰ میلیون یوآن چین، ۷۰ میلیون لیر و ۳۵ میلیون یورو افتتاح حساب می‌کنند که البته بانک «م» از «ب-ز» شکایت کرده است. همچنین شناسایی شرکت‌های تامین اجتماعی هم با «ح – ف» بوده است و بر اساس اظهارات س م، ، آقای «ح - ف» متهم  را همراهی می‌کرده است.

 

 

 

کد خبر 2932609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha