۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۹:۴۸

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

امامزاده تولید نمی‌کنیم/ تلاش برای معرفی و شناسایی امامزادگان

امامزاده تولید نمی‌کنیم/ تلاش برای معرفی و شناسایی امامزادگان

بیرجند-رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه باانتقاد از اینکه برخی از انسان‌های کم ظرفیت و ناآگاه گفتند شما امامزاده تولید می‌کنید، گفت: بعضی از امامزادگان ناشناخته‌اند که تلاش می‌شود آنها را شناسایی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام علی محمدی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه کنگره ملی امامزادگان با محوریت حسین بن موسی الکاظم اظهار کرد: به برکت نظام اسلامی و خون پاک شهیدان قرآن تا حدودی از مهجوریت خارج شد و به متن زندگی مردم آمد.

وی بیان کرد: همچنین انقلاب اسلامی سبب شد که نسبت به خاندان اهل بیت توجه و عنایت فوق العاده داشته باشیم این امام زادگان قبل از انقلاب نیز وجود داشتند اما تفاوت توجه به این بقاع متبرکه در گذشته و الان فاصله زیادی دارد.

بقاع متبرکه باید ملجا و پناه مردم تبدیل شوند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که بقاع متبرکه باید ملجا و پناه مردم و به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند و این وظیفه ما است که امر را تحقق ببخشیم.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه همیشه الطاف اهل بیت(ع) شامل حال انقلاب اسلامی بوده است، بیان داشت: در سال ۵۹ که هنوز انقلاب تثبیت نشده بود و امنیت لازم در کشور وجود نداشت وآمریکای جنایت کار تصمیم می‌گیرند انقلاب را نابود کنند اما غافل از اینکه این مملکت پشتوانه‌ای مثل خدا و اهل بیت(ع) دارد.

وی اضافه کرد:‌‌ همان فرمانده مغرور آمریکا گرفتار طوفان شن شده و جنازه سوخته آن‌ها تحویل داده می‌شود اما اعتقاد به خداوند و اهل بیت(ع) را آن‌ها هیچگاه درک نخواهند کردند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در این کشور وجود امام رضا(ع) و ملجا و پناهگاه مردم است، بیان کرد: ما وظیفه داریم طبق وصیت پیامبر(ص) مودت به اهل بیت(ع) را به صورت عملی اظهار کنیم.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: اگر بخواهیم مودت ذوی القربی که پیامبر(ص) از ما می‌خواهد را داشته باشیم باید به اهل بیت(ع) او توجه و اکرام کنیم.

تکریم و معرفی امامزادگان وظیفه ماست

وی ادامه داد: امامزادگان نیز از این خاندان اهل بیت(ع) هستند و وظیفه ماست که آن‌ها را تکریم و معرفی کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در طول تاریخ ملت مسلمان ایران همواره نسبت به قران و اهل بیت(ع) ارادت داشته‌اند، بیان داشت: دلیل آن نیز ورود اهل بیت(ع) به ایران است که در جای جای ایران امامزادگان داریم.

زنده نگه داشتن یاد امام زادگان جزء شعائر

حجت الاسلام محمدی با انتقاد از اینکه بعضی از انسان‌های کم ظرفیت و ناآگاه گفتند چرا شما امامزاده تولید می‌کنید، بیان کرد: مگر امامزاده تولید شدنی است که ما بخواهیم تولید کنیم؟

وی ادامه داد: بعضی از امام زادگان در کشور ناشناخته بودند که تلاش شد با برگزاری کنگره‌ها برای شناساندن و معرفی جایگاه و مقام آن‌ها قدم‌هایی برداشته شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، زنده نگه داشتن یاد امام زادگان جزء شعائر دانست و گفت: کسانی که شعائر الهی را زنده نگه دارند نشانه تقوای دل است.

حجت الاسلام محمدی بر لزوم توجه به بعد عمرانی و فرهنگی امام زادگان تاکید کرد و گفت: در این راستا حرکت جدی در کشور به وجود آمده اما هنوز کافی نیست.

 وی با بیان اینکه در هر نقطه از کشور یک کار عمرانی شروع شده اما کافی نیست، بیان داشت: نمی‌توان از بودجه دولتی به تنهایی این پروژه‌ها را اجرا کرد و نیاز است تا کمک‌های مردمی و خیران در این زمینه جذب شوند.

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: اگر بخواهیم خود و فرزندانمان را در برابر هجمه‌های شبکه‌های اجتماعی محافظت کنیم راهی جز قرآن و اهل بیت(ع) نداریم، بنابراین همه باید کمک کنیم تا حق امام زادگان ادا شود.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: امام زادگان تنها مربوط به اوقاف نیست و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این بقاع متبرکه را آباد کنیم تا همه مردم به خصوص نسل جوان بتواند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های تکفیری یکی از اولین جاهایی که نابود کردند امام زادگان و بقاع متبرکه بود، عنوان داشت: این موضوع نشان می‌دهد که وجود بقعه این‌ها خاصیتی برای حفظ دین ما است.

کد خبر 2933103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha