۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۲

مدیر موسسه بیت الاحزان:

چهاردهمین جشنواره ملی تجلیل از حافظان قرآن در شیراز برگزار می شود

چهاردهمین جشنواره ملی تجلیل از حافظان قرآن در شیراز برگزار می شود

شیراز - رئیس موسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان از تجلیل از ۱۴۰ نفر از حافظان قرآن این موسسه از ۲۲ استان کشور در روز ۱۶ مهر در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی ظهر سه شنبه در نشست خبری، گفت: جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن موسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان صبح روز ۱۶ مهر در حسینیه عاشقان ثارالله شیراز برگزار می شود.

وی بیان کرد: در این جشنواره که در نوع خود در کشور منحصر به فرد است، از ۱۴۰ نفر از حافظان کل قرآن از ۲۲ استان کشور که طی یک سال گذشته موفق به حفظ قرآن شده و توانسته اند در آزمون های مربوطه نمره قبولی را کسب کنند، تجلیل می شود.

رئیس موسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان افزود: از بین این ۱۴۰ نفر ۷۵ نفر از فارغ التحصیلان مدارس قرآن موسسه بیت الاحزان هستند و مابقی نیز در شعب این موسسه در سراسر کشور آموزش دیده اند.

حجت الاسلام شاهسونی افزود: همچنین از این تعداد ۶۰ نفر مرد و ۸۰ نفر زن هستند و اکثریت آن ها در سنین بین ۱۵ تا ۲۵ سال قرار دارند.

۱۲۰۰ نفر در موسسه حافظ قرآن شده اند

وی یادآور شد: در طول ۱۴ سال اخیر هزار و ۲۰۰ نفر در مدارس قرآنی و شعب بیت الاحزان موفق به حفظ کل قرآن کریم شده اند.

رئیس موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان درباره برنامه های روز پنج شنبه ۱۶ مهر جشنواره، اظهار داشت: ورود نمادین حافظان به جلسه با گلی بر گردن و عطر افشانی حضار، اجرای قرائت قرآن از سوی قاریان موسسه و اجرای برنامه تواشیح از این جمله هستند، ضمن اینکه نماینده ولی فقیه در استان فارس آیت الله ایمانی نیز به عنوان مهمان ویژه در جشنواره حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام شاهسونی به فعالیت های متعدد موسسه بیت الاحزان نیز اشاره کرد و گفـت: بیت الاحزان دارای ۱۴۶ شعبه است که ۱۰۰ مورد آن ها در فارس و ۴۶ مورد در ۱۱ استان دیگر کشور قرار گرفته اند و جزو معدود موسساتی است که با مرکزیت یک شهرستان در سطح کشور توسعه پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: سالانه بین سه الی چهار هزار نفر تحت پوشش مهدهای قرآنی این نهاد قرار می گیرند.

رئیس موسسه قرآنی فرهنکی بیت الاحزان گفت: موسسه دارای ۹ مدرسه در سطح کشور است که مدارس مشهد، شیراز و استهبان اخیرا افتتاح شده اند.

حجت الاسلام شاهسونی ادامه داد: نظام حوزوی کشور به گونه ای است که قرآن محور بودن دروس چندان مورد توجه نیست که یکی از تلاش های ما در این راستاست که توجه به قرآن در حوزه های علمیه در متن قرار بگیرد در نتیجه در سال جاری دو حوزه علمیه قرآنی نیز وارد کار موسسه شده اند که یکی از آن ها برای افرادی است که به تازگی وارد حوزه حفظ قرآن شده اند و دیگری برای حافظان کل قرآنی است که تصمیم دارند طلبه شوند.

موسسه بیت الاحزان به دنبال معرفی قرآن در سطح عموم جامعه است

وی بیان کرد: به دستگاه های مختلف اعلام می کنیم که موسسه بیت الاحزان این آمادگی را دارد که در نقاطی که بیشتر آسیب پذیر هستند و مورد هجمه فرهنگی بیشتری قرار می گیرند، مراکز خود را تاسیس کنیم.

رئیس موسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان تصریح کرد: موسسه با اجرای برنامه هایی مانند جشنواره تجلیل از حافظان به دنبال آن است که قرآن را در سطح عموم جامعه معرفی کند این در حالی است که  هم اکنون فقط قشر خاصی قرآنی هستند و محافل قرآنی بسته برگزار می شوند و انعکاسی در جامعه ندارند.

حجت الاسلام شاهسونی ادامه داد: تصمیم داریم که به چند مورد از شبکه های تلویزیونی برنامه های قرآنی را پیشنهاد دهیم که بتوانند عموم مردم را در مباحث قرآنی مورد خطاب قرار دهند.

مدیر جهاد دانشگاهی فارس نیز در این نشست خبری اظهار داشت: خبرگزاری قرآن تلاش های تمام مجموعه های فرهنگی را که در حیطه قرآن فعالیت دارند، در سطح استانی، ملی و بین المللی منعکس می کنند.

مسعود رستگار با بیان اینکه انتشار اخبار فعالیت های فرهنگی و قرآنی باید در بین رسانه ها یک واجب تلقی شود، گفت: باید اگر فعالیتی در حوزه قرآن انجام می شود، درباره آن اطلاع رسانی کرد تا در فراگیری فعالیت های قرآنی اقدام مناسبی انجام شود.

وی افزود: ما به شکل مداوم در معرض تکفیر هستیم که به همین دلیل باید از هر امکاناتی حداکثر استفاده را برای مقابله با آن داشت که یکی از این امکانات همان خبرگزاری قرآنی است.

کد خبر 2933541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha