۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۹:۵۰

معصومه ابتکار در پیامی به همایش ضرورت های ملی محیط زیست از نگاه رسانه؛

رسانه قادر به ایجاد جریان های اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست است

رسانه قادر به ایجاد جریان های اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست است

گرگان- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جشنواره ملی مهر غدیر خبرگزاری مهر اعلام کردخبر و رسانه قادر به راه اندازی جریان های اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پیام معصومه ابتکار آمده است: در روزگار کنونی اگر بخواهیم مشاغل را بر معیار شرافت تقسیم بندی کنیم، کار خبررسانی و خبرنگاری در بالاترین رتبه ها قرار دارد. تلاش برای اطلاع رسانی و آگاهی، به طور ذاتی و ارزشمند و مقدس است و افرادی که این حرفه را انتخاب می کنند اغلب برای خود ماموریتی معنوی به منظور کشف حقیقت و اعطای آن به مردم قائل هستند.

حوزه خبر و اطلاع رسانی برای ایفای رسالت واقعی خود البته نیازمند حمایت دولت ها و بی طرفی سازمان های متبوع مانند خبرگزاری ها و مطبوعات است. تامین فضای باز و سالم نقد و نقدپذیری از سوی دولت ها و رعایت موازین اخلاقی و حقوقی، برخورد علمی و غیرپوپولیستی با مسایل، شفافیت طلبی و افشای فساد بدون در نظر گرفتن منابع جناحی از سوی سازمان های تهیه و انتشار خبر، از ملزومات ایفای نقش درست رسانه در جامعه است.
به این منظور رویکرد دولت یازدهم از ابتدا مبتنی بر جریان آزاد اطلاعات و حل مشکلات براساس تعامل بوده و دستگاه های تحت امر خود را ملزم به رعایت جایگاه خبر و خبرنگاری کرده است.

چنانچه سازمان حفاظت محیط زیست در این دوره تمام شکایت دولت قبل از خبرنگاران را پس گرفته و تاکنون هیچ شکایتی از رسانه ها و اصحاب آن نداشته است.

این سازمان اگرچه با خبرسازی ها و حتی نشر اکاذیب فراوان روبه رو بوده، اما مقابله با آن را تنها در تخصصی شدن حوزه محیط زیست و بهره مندی هر چه بیشتر خبرنگاران از علوم مربوطه و ابرام بر اخلاق و روشنگری می داند.

اکنون که توسعه پایدار اسلامی و حفاظت از محیط زیست از جهت گیری های اصلی دولت به شمار می رود، امید است رسانه های نیز بیش از پیش بتوانند با تخصصی و علمی تر شدن مواجه خود، در کنار شجاعت و جستجو گری، خدمات شایانی را متوجه محیط زیست شکننده و آسیب پذیر کشور سازند.

خبر و رسانه قادر به راه اندازی جریان های اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست است. به شرطی که ضمن اطلاع رسانی شفاف و بیان مشکلات به جنبه های مثبت دستاوردها و پیشرفت ها در این عرصه پرداخته و با ایجاد امید سبب افزایش انگیزه اجتماعی در حمایت از محیط زیست شوند. برای شرکت کنندگان در جشنواره ملی مهر غدیر خبرگزاری مهر و همه اهالی رسانه آرزوی توفیق و سربلندی دارم. 

کد خبر 2936266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha