۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۸

در نیمه نخست امسال؛

میزان جوجه ریزی در مرغداری های خراسان شمالی ۱۱ درصد بیشتر شد

میزان جوجه ریزی در مرغداری های خراسان شمالی ۱۱ درصد بیشتر شد

بجنورد- مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال میزان جوجه ریزی در مرغداری های این استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رضازاده پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد مدیریت امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در شش ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: در این مدت میزان جوجه ریزی در واحد های مرغداری استان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال در مجموع بیش از دو میلیون و ۹۵۷ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شده که این میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

رضازاده یادآور شد: میزان جوجه ریزی در مرغداری های استان در شش ماهه نخست سال گذشته دو میلیون و ۶۵۴ هزار قطعه بود.

وی با اشاره به اینکه همچنین از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه در واحدهای مرغداری خراسان شمالی در مجموع چهار هزار و ۴۷۹ تن گوشت مرغ تولید شد، اضافه کرد: این میزان تولدی گوشت مرغ به نسبت مدت مشابه سال قبل با احتساب گوشت مرغ بومی و سایر ماکیان ها شش درصد افزایش داشته است.

مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی یادآور شد: در مدت مشابه سال گذشته در مرغداری های این استان چهار هزار و ۲۳۴ تن گوشت مرغ تولید شده بود.

رضازاده میزان پیش بینی شده توليد گوشت مرغ در استان در سال جاری را ۱۲ هزار و ۵۱۰ تن عنوان کرد و افزود: در صورت تحقق این میزان بیش از ۷۰ درصد از نیاز استان به گوشت مرغ تأمین می شود.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت مرغ در خراسان شمالی  در سال ۹۳ برای هر نفر ۱۹.۲ كيلوگرم بوده است، اضافه کرد: میانگین کشوری سرانه مصرف گوشت مرغ نیز در همین حدود است.

مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر در این استان ۷۷ واحد پرورش مرغ گوشتی در این استان با ظرفیت یک میلیون و ۶۲۸ هزار و ۴۳۰ قطعه در هر دوره وجود دارد که از این تعداد ۶۶ واحد مرغداری با ظرفیت یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۹۰۰ قطعه در دوره فعال است.

کد خبر 2936279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha