۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰

مهر گزارش می‌دهد؛

سردار«حسین همدانی» فرمانده نخبه جنگ‌های ناهمتراز

سردار«حسین همدانی» فرمانده نخبه جنگ‌های ناهمتراز

همدان-سردار «حسین همدانی» از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید، خبر شهادت این سردار بزرگ اسلام در روز جمعه ۱۷ مهر ماه ایران و به خصوص زادگاه وی را در غم و ماتم فروبرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار «حسین همدانی» که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله (ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام حسین (ع) را در کارنامه خود دارد شب گذشته در منطقه حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یکی از این فرماندهان که سال ها برای دفاع از کشور و اسلام تلاش کرد سردار شهید «حسین همدانی» جانشین قرارگاه امام حسین (ع) و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده اسبق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران است.

سردار همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه منطقه غرب خصوصا استان همدان و کردستان بوده و از فرماندهان جنگ تحمیلی و از یادگاران دوران دفاع مقدس به حساب می آمد.

شهید سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی، در عنفوان جوانی با تفکرات حضرت امام (ره) آشنا شده و از محضر درس مکارم اخلاق و احکام شهید محراب آیت‌الله مدنی که در همدان تبعید بودند، بهره‌ای بسزا برده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی پایه‌گذاری و تأسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی استان همدان را آغاز و خود نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان، فعالیتش را آغاز کرد و با کمک همرزمان و پاسداران آن خطه، به پاکسازی عناصر طاغوت و عوامل فساد و نفاق برآمده و از آنجایی که چندین بار به دست ساواک دستگیر شده و مورد تعقیب بود، عوامل طاغوت را به خوبی می‌شناخت.

شهید سردار همدانی با آغاز جنگ تحمیلی، لحظه‌‌ای درنگ نکرده و راه کردستان را در پیش گرفت و از آنجا که پیش از جنگ نیز به کمک مردم محروم کردستان شتافته و با دیگر دوستان و همرزمان در آنجا نیز گروهک‌های ضدانقلاب را می‌شناخت، دیری نپایید که به صف دشمن‌ستیزان پیوست و فرماندهی عملیات‌های مطلع‌الفجر را با پیروزی کامل تجربه کرد.

فرماندهی جبهه میانی سرپل ذهاب هم از دیگر گام‌‌هایی بود که سردار شهید حسین همدانی در راستای مبارزه با دشمن بعثی برداشت فرماندهی جبهه میانی سرپل ذهاب هم از دیگر گام‌‌هایی بود که سردار شهید حسین همدانی در راستای مبارزه با دشمن بعثی برداشته و پس از مدتی کوتاه به همراه حاج احمد متوسلیان و شهید همت و شهید شهبازی در تشکیل و سازماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) نقش بسزایی داشت.

عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس آن هم با مسئولیت فرماندهی محورهای عملیاتی، تجربه‌ای نو در قالب هدایت تیپ و لشکر بوده که از فاتحان خرمشهر، سهمی را از آن خود کرد و پس از تشکیل یگان‌های رزم سپاه به عنوان بانی و نخستین فرمانده لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) استان همدان، وارد میدان نبرد علیه دشمن بعثی شد.

دیری نپایید که هدایت و فرماندهی لشکر ۱۶ قدس گیلان را به سردار شهید حسین همدانی واگذار کردند و عملیات‌‌های مهم و حیاتی همچون کربلای ۴ و کربلای ۵ را با شیرمردان گیلکی به سرانجام رساند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی و جانشینی نیروی مقاومت بسیج در دو دوره و فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و به همراه آن، جانشینی قرارگاه ثارالله، از دیگر مسئولیت‌های سردار شهید حسین همدانی بود و معاون مرکز راهبردی سپاه و مشاور عالی فرمانده کل سپاه و جانشینی سازمان بسیج مستضعفان از او فرماندهی کهنه‌کار با کوله‌باری تجربه و شناخت ساخت که سبب شد حساس‌ترین و مهمترین موقعیتها که دارای ویژگی‌های خاص است، بر عهده این شهید بزرگوار گذاشته شود. سردار شهید حسین همدانی در هشت سال دفاع مقدس مسئولیت هایی از جمله فرماندهی لشکر ۳۲ انصارالحسین استان همدان، فرماندهی لشکر ۱۶ قدس استان گیلان، معاونت عملیات قرارگاه قدس را بر عهده داشت.

سردار شهید حسین همدانی در دوران پس از دفاع مقدس نیز مسئولیت فرماندهی قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر ۴ بعثت، رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران، جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جانشین سازمان بسیج مستضعفان را عهده دار بود.

سردار سرتیپ شهید همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از مقام معظم رهبری است همچنین سردار سرتیپ شهید همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.  

درپی انتشار خبر شهادت سردار سرتیپ حسین همدانی، سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان پیام تسلیتی برای خانواده این شهید گرانقدر و همه مردم داغدار ایران صادر کرد.

دراین پیام آمده است: با نهایت تاثر و تالم شهادت مجاهد خستگی ناپذیر و فرمانده دلاور ۸ سال دفاع مقدس، برادر عزیز شهید سردار حاج حسین همدانی را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان (عج)، نایب بر حقش امام خامنه ای عزیز، خانواده بزرگوارش و همه مجاهدان، رزمندگان و مدافعان حرم آل الله تبریک و تسلیت عرض می نماییم.

در بخش دیگری از پیام آمده: زهی سعادت آن مجاهد فی سبیل الله که با توشه بس گران «حب اهل بیت» و دوستی و صمیمیت با ولی امر مسلمین جهان، پس از سال‌ها تلاش بی وقفه در پاسداری از انقلاب اسلامی به مقام والای شهادت دست یافت و در جوار همرزمان شهیدش سکنی گزید.

در این پیام تأکید شده است: بی شک مبارزات و خدمات خالصانه سردار شهید حاج حسین همدانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌های متمادی و در عرصه‌های مختلف هرگز از یاد و خاطره دوستان و همرزمانش نخواهد رفت.

کد خبر 2936340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha