۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۲

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی:

بزرگترین چالش خراسان رضوی کمبود آب است

بزرگترین چالش خراسان رضوی کمبود آب است

گرگان- مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی بزرگ ترین چالش خراسان رضوی در سال های آینده را کمبود آب دانست و گفت:بی توجهی به این موضوع مهم بستر ساز ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی در آینده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید صالحی، ظهر جمعه در همایش ضرورت های ملی محیط زیست از نگاه رسانه در حاشیه یازدهمین جشنواره استانی خبرگزاری مهر که با حضور سرپرستان و دبیران این رسانه در استان گلستان برگزار شد اظهار کرد: سازمان محیط زیست از لحاظ اجرایی قدرت و قوانین مربوطه را برای برخورد با متخلفان در خصوص بحث های محیط زیستی در اختیار دارد اما با زور نمی توان مشکلات زیست محیطی را جل کرد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی در نشست مدیران کل محیط زیست استان های خراسان شمالی، گلستان و لرستان افزود: بر اساس قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه ای همگانی تعریف شده است اما همه نگاه ها برای تغییر چشمگیر در این حوزه تنها به سازمان محیط زیست کشور دوخته شده است.

وی تاکید کرد: با این وجود و تاکید رئیس جمهوری بر تغییر ساختار محیط زیست و همگانی کردن آن لذا باید با اتکا به پشتوانه های قانونی در راستای همگانی سازی این وظیفه عمومی گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در دانشگاه ها و محیط های آموزشی کشور همه تدریس ها مربوط به مطالعات علمی سال ها و علوم گذشته می شود، گفت: آینده پژوهی و نگاه رو به جلو باعث می شود تا پاسخ های سوال های خود را در سال های اینده امروز به دست آوریم.

وی کمبود آب را بزرگترین چالش در ۱۰ سال آینده برای خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد مقدس دانست و گفت: این مسئله باعث ایجاد بحران عظیمی برای مشهد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشور ها حتی کشور افغانستان دیپلماسی خود را با کشورهای دیگر و به خصوص با ایران بر مبنای‌مبادله آب قرار داده است، تاکید کرد: لذا باید در دیپلماسی خود این موضوع مهم را در دستور کار قرار دهیم.

کد خبر 2936391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha