۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳

طی سالجاری؛

صادرات از گمرکات استان بوشهر ۲۰ درصد افزایش یافت

صادرات از گمرکات استان بوشهر ۲۰ درصد افزایش یافت

بوشهر ـ ناظر گمرکات استان بوشهر با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی صادرات گفت: از ابتدای سال ۹۴ تا کنون، بالغ بر هفت میلیارد و ۲۵۸ میلیون دلار، صادرات کالا از گمرکات استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد پورحیدر صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر، یکی از دروازه‌های مهم صادرات و واردات کشور محسوب می‌شود، از ظرفیت‌های خوب استان در زمینه صادرات و واردات خبر داد و افزود: صادرات کالا از محل گمرکات استان ، در شش ماهه ابتدایی امسال، افزایش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

گمرکات استان رتبه نخست کشور از لحاظ  صادرات

وی گفت: صادرات کالاهای غیر نفتی به انضمام میعانات گازی از نظر وزنی در مدت شش  ماهه ابتدایی سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه پارسال در گمرکات استان بوشهر با افزایش ۲۰ درصد افزایش روبرو بوده وموفق به کسب رتبه نخست در کشور شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر میزان صادرات از محل گمرکات استان را بالغ بر ۱۳ میلیون و ۶۶۳ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تا کنون عنوان کرد و ادامه داد: ارزش این میزان کالای صادراتی بالغ بر۷ میلیارد و۲۵۸ میلیون دلار بوده است.

احمد پورحیدر افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۳، از لحاظ وزنی با ۲۰ درصد رشد همراه بوده اما لحاظ ارزش ۱۶ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی از واردات حدود ۸۳۴ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱ میلیارد و ۶۲۳ میلیون دلار به کشور از طریق گمرکات استان طی شش ماهه نخست امسال خبر داد و اضافه کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۱ درصد و از لحاظ ارزش ۱۷ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۱۳ درصدی درآمد گمرکات استان نسبت به پارسال

ناظر گمرکات استان بوشهر  تصریح کرد: با توجه به درآمد یک هزار و ۹۳ میلیارد تومانی گمرکات استان بوشهر در شش ماه ابتدایی سال ۹۴،  درآمد گمرکات استان نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش ۱۳ درصدی همراه شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر با اشاره  به فعالیت ۱۳ گمرک در سطح استان از میعانات گازی، محصولات پتروشیمی‌، روغن پایه تصفیه اول، نرمال پارافین، الکیل بنزن خطی، انواع ماهی، سیمان و... به عنوان مهمترین محصولات صادراتی از گمرکات استان بوشهر یاد کرد.

پورحیدر بیان داشت: به ترتیب امارات متحده عربی، هند، قطر، کویت و ویتنام عمده کشورهای مقصد صادرات از گمرک بوشهر به به عنوان بازارهای هدف کالاهای صادراتی این استان به شمار می روند.

وی تصریح کرد: در راستای تسهیل در امور گمرکی و به منظور تسریع در خروج و ورود کالا در گمرکات استان بوشهر برنامه های مهمی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

 

کد خبر 2936848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha