۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۱۳

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد:

استفاده از محتوای اسلامی در فضای دیجیتال

استفاده از محتوای اسلامی در فضای دیجیتال

قم - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیشترین تولید در حوزه اسلامی در قم انجام می‌شود و این بهترین ظرفیت برای توسعه اسلام در فضای دیجیتال است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم که ظهر شنبه با حضور مدیرکل ارتباطات استانداری، مدیرکل پست قم و جمعی از مسئولان در اداره کل پست استان قم برگزار شد، اظهار داشت: حجم بازار جهانی اطلاعات و ارتباطات دنیا در سال ۲۰۱۲ در حدود ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد یورو بوده و این میزان در سال ۲ هزار و ۲۰ به پنج هزار میلیارد یورو افزایش می‌یابد.

وی در این زمینه ادامه داد: سهم مخابرات از این حجم ۶۰ درصد و فناوری اطلاعات ۲۰ درصد است که این میزان در چند سال آینده برای مخابرات به زیر ۲۰ درصد و فناوری اطلاعات به بیش از ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر یک درصد از تولید علم در حوزه آی تی به کشورمان اختصاص یابد حجم بازار جهانی آن ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ یورو می‌شود و باید سهم ما از اقتصاد جهانی که در حال حاضر ۳۵ میلیارد تومان است به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی ابراز داشت: با وجود شبکه‌های اجتماعی همچون لاین و وایبر پیامک‌های اپراتورهای کشورمان به نصف میزان کاهش یافته و این نشان می‌دهد کشورهای دیگر به تدریج به اقتصاد ما وارد شده‌اند.

براری با اشاره به چگونگی ایجاد کسب و کار جدید افزود: صنعت سوهان، مبل و قالی و ابریشم استان قم برای همه ملموس است و به کشور و بین الملل وارد شده که با استفاده از این فرصت می‌توان جهت گیری اقتصادی کرد و کسب و کار جدیدی در حوزه «آی سی تی» ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در میان کمپانی‌های برتر دنیا، «آی سی تی» نیز مشاهده می‌شود، ابراز کرد: ما باید بازار کشور را جذب کنیم و وارد بازار منطقه و بین الملل شویم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به محتواهای اسلامی در حوزه دیجیتال ابراز کرد: بیشترین تولید در حوزه اسلام در استان قم صورت می‌گیرد و این بهترین ظرفیت برای توسعه اسلام در فضای دیجیتال است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی یادآور شد: اگر ما وارد بازار نشویم دیگران جای ما را خواهند گرفت و از این رو لازم است خودمان وارد بازار شویم و محتواهای خود را در فضای دیجیتال قرار دهیم.

براری با بیان اینکه فناوری اطلاعات پیشگام توسعه است، بیان کرد: ورود فناوری اطلاعات به صنعت و کشاورزی وجود نیروی انسانی را کاهش می‌دهد و همچنین ورود آن به حوزه بانکداری هزینه‌ها را کاهش داده و بهره وری و رفاه را در پی داشته است.

سلامت الکترونیک در روستا‌ها افزایش می‌یابد

وی افزود: باید در روستا‌ها سلامت الکترونیک را افزایش دهیم و در این جهت پروفسور سمیعی در ژنو در حال فعالیت در این زمینه است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: ما باید سعی کنیم به فضای دیجیتال اهمیت زیادی دهیم و فرهنگ و دین خود را در این فضا تبلیغ کنیم.

لزوم تولید محتوا در فضای مجازی

وی یادآور شد: شبکه‌های زیرساخت‌های استان قم از دو سال گذشته تاکنون ۱۰ برابر افزایش یافته و ظرفیت شبکه انتقال نیز ۲۶ برابر شده است.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ‌در استان قم زیرساخت‌های آی سی تی فراهم است و نیاز به تولید محتوا داریم و باید در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

 وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در بخش بازی‌های موبایلی نیز اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۴۸۰ بازی محلی وجود دارد که اگر محتوای این بازی‌ها را در فضای مجازی ایجاد کنیم می‌توانیم منابع اقتصادی را جذب کنیم.

آمادگی وزارت ارتباطات برای توسعه بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی در قم

براری افزود: ما آمادگی داریم بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی را در استان قم توسعه دهیم و در استان تهران و قم کارهای خوبی در این زمینه شده است.

وی افزود: یکی از منبع‌های درآمد داعش، تولید محتوا است و در این باره با تولید فیلم‌های خشن توانسته بازار درآمدی برای اپراتور‌ها شود و استقبال زیادی نیز از آن شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: امید است از زیرساخت‌های ایجاد شده در استان قم در جهت تولید محتواهای دینی استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراکز شتاب دهی فناوری اطلاعات ابراز کرد: ما باید چندین مراکز شتاب دهی در استان قم ایجاد کنیم تا بازار را به خود جذب کنیم.

براری افزود: چهار و نیم میلیون دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۷ درصد آن در حوزه برق و کامپیو‌تر هستند. این دانشجویان می‌توانند پیشگام توسعه شوند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم یک شتابدهنده در قم ایجاد کنیم و تعدادی شرکت در تهران آمادگی سرمایه گذاری در قم را دارند و ما علاقه داریم در این جهت شرکت‌هایی از استان قم نیز فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: استان قم از لحاظ زیرساختی آی سی تی رتبه ۶ را دارا است اما در خدمات دهی با استان‌های دیگر برابر است که لازم است در این زمینه بیشتر فعالیت کند.

کد خبر 2937123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha