تحولات سوریه؛

حملات جنگنده های روسی به تکفیری ها در «ادلب»

حملات جنگنده های روسی به تکفیری ها در «ادلب»

جنگنده‌های ارتش روسیه امروز دوشنبه مواضع تکفیریها در استان «ادلب» و مناطق واقع در حومه این استان را هدف حملات هوایی قرار دادند. منابع سوری از هلاکت سرکرده جبهة النصره در درعا خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، جنگنده های ارتش روسیه همچنان به حملات هوایی خود به مواضع تکفیری ها در سوریه ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، در ادامه این حملات، جنگنده های روسی با همکاری جنگنده های سوری مواضع تکفیریها در حومه استان ادلب را بمباران کردند.

به دنبال این حملات یکی از مراکز وابسته به تکفیریها که ۱۲۰۰ عنصر تکفیری در آن حضور داشتند، هدف حملات هوایی قرار گرفت.

از سوی دیگر، منابع سوری از هلاکت «ایمن یوسف حطبا» مسئول جبهه النصره در «محجه» در «درعا» خبر می دهند. به گفته این منابع وی در کمین نیروهای مردمی کشته شد.

این در حالی است که توپخانه های ارتش سوریه در استان های «حمص» و «درعا»، همچنان مواضع و مراکز وابسته به داعش را زیر آتش می گیرند.

به گزارش مهر، مقامات روسیه با استناد به قطعنامه تعریف تجاوز مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

 

کد خبر 2939198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha