به قلم مصطفی خرامان منتشر شد؛

«کلاه حصیری» در کتابفروشی‌ها/کودکانه‌ای که به صلح می‌پردازد

«کلاه حصیری» در کتابفروشی‌ها/کودکانه‌ای که به صلح می‌پردازد

«کلاه حصیری» نوشته مصطفی خرمان با تصویرگری میترا عبدالهی، بیش از آن‌که از جنگ بگوید به تحسین صلح پرداخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، «کلاه حصیری» عنوان داستانی از مصطفی خرامان با تصویرگری میترا عبدالهی است که غیرمستقیم به دوران جنگ تحمیلی می‌پردازد و نخلستان‌های جنوب را توصیف می‌کند؛ داستانی که برای دبستانی‌ها نوشته شده و به تازگی روانه بازار نشر شده‌است.

نویسنده به خوبی فضا را وصف کرده است: «کلاغ‌ها آسمان را پر کرده بودند. داشتند فرار می‌کردند. وقتی هواپیماها آمدند، دیگر خبری از کلاغ‌ها نبود. همه رفته بودند. مترسک، آسمان را نگاه می‌کرد. پرنده‌های آهنی توی آسمان پرواز می‌کردند. سوت می‌کشیدند و چیزهایی شبیه هویج‌هایی بزرگ، روی مزرعه می‌انداختند. یکی از هویج‌ها کنار پای مترسک روی زمین افتاد و ترکید. زمین لرزید و تنها پای چوبی مترسک زخمی شد.»

خرامان در این داستان، بیش از آن‌که از جنگ بگوید به تحسین صلح پرداخته است. او  فضای نخلستان‌ها را به خوبی توصیف کرده و توجه خاصی به اعداد داشته است: «آن روز  یازده نخل روی زمین افتادند. فقط یکی مانده بود. مترسک دلش نمی‌خواست آن یکی هم بیفتد. آخرین نخل سرپا مانده بود. اما هیچ‌کس نیامد خرمایش را بچیند... مترسک شمرد. درخت نخل، هفت بار خرما داد و خرماهایش ریخت.»

به گفته نویسنده «کلاه حصیری»، این کتاب، داستان لطیفی از جنگ تحمیلی در جنوب کشور است که مخاطبان دبستانی که جنگ را درک نکرده و هیچ تصور و ذهنیتی از آن ندارند را با این مقوله آشنا می‌کند.

«کلاه حصیری» نوشته مصطفی خرمان با تصویرگری میترا عبدالهیرا نشر افق در ۳۰۰۰ نسخه و به قیمت پنج هزار تومان منتشر کرده است.

کد خبر 2940619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha