۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۵

بهروز رضوی «حماسه حسینی» را روایت می‌کند

بهروز رضوی «حماسه حسینی» را روایت می‌کند

برنامه «کتاب شب» رادیو تهران همزمان با ایام ماه محرم به مدت دو هفته با صدای بهروز رضوی، کتاب «حماسه حسینی» از شهید مطهری را روایت می‌کند.

محسن حکیم معانی مشاور محتوایی برنامه «کتاب شب» درباره ویژه برنامه‌ای که برای ایام ماه محرم در رادیو تهران نظر گرفته شده است به خبرنگار مهر گفت: بهروز رضوی از ۲۵ مهرماه تا ۸ آبان‌ماه هر شب ساعت ۲۳:۳۰ کتاب «حماسه حسینی» اثر شهید مرتضی مطهری را همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) در برنامه «کتاب شب» روایت می‌کند.

وی ادامه داد: «حماسه حسینی» عنوان سه جلد کتاب از استاد شهید مطهری است. این مجموعه مشتمل بر سخنرانی‌ها و یادداشت‌های ابتدایی و غیرتفصیلی شهید مطهری است که از حدود سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۶ شمسی ایراد و نوشته شده و تاکنون بیش از ۳۰ نوبت به چاپ رسیده است. این کتاب با عنوان «الملحمةُ الحسینیه» به عربی ترجمه شده است.

حکیم معانی در پایان درباره این کتاب که قرار است به مدت ۲ هفته در رادیو تهران روایت شود، عنوان کرد: «حماسه حسینی» تاریخ نگاری نیست بلکه تحلیل تاریخ است و در آن به جنبه درس آموزی و الگوگیری از قیام امام حسین (ع) و لزوم پیراستن آن از تحریفات، تکیه و تاکید شده است.

محمود کربلایی احمد و رضا قربانی تهیه‌کنندگی و بهروز رضویی گویندگی برنامه «کتاب شب» را بر عهده دارند.

کد خبر 2940686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha