۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۹

امام جمعه اسفراین:

مساجد پناهگاه امن فرهنگی در نشر و تحکیم ولایتمداری است

مساجد پناهگاه  امن فرهنگی در نشر و تحکیم ولایتمداری است

اسفراین– امام جمعه شهرستان اسفراین، مساجد را پناهگاه امن فرهنگی در نشر و تحکیم ولایتمداری دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، حجت الاسلام قدیر محمدیان در دیدار فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان که به مناسبت ۲۲ مهر، سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به این شهرستان انجام شد، بر اهمیت جایگاه ولایت و ولایتمداری تأکید کرد.

وی افزود: امروز هرچه داریم مدیون  ولایت  و نهضت حسینی  و ولایتمداری است و در شرایط حساس کنونی می بایست بیش از پیش برای  تبیین این مهم تلاش کرد.

حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: حضور پر شور اقشار مردم نشان داد که تحریم و فشارها و نیز سیاست ها و توطئه دشمنان در دلسردی مردم از نظام جمهوری اسلامی بی ثمر است.

وی فضای فعالیت در مسجد را مهمترین و اثر بخش ترین جایگاه برای تبیین ولایتمداری دانست و از آن در شرایط حاضر به عنوان پناهگاهی امن برای ترویج و نشر ارزش های دینی و اسلامی و ایستادگی در برابر شیوه های اسلام ستیزانه دشمنان یاد کرد.

وی از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خواست تا در این راستا تلاش مضاعف داشته باشند.

معرفی میثاق نامه مسجد و تجدید بیعت با آرمان‌های رهبری

هاشم شیرازیان، مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از امام جمعه اسفراین، بیعت و میثاق مجدد با آرمانهای رهبری را مورد توجه قرارداد و بر ولایتمداری آحاد ملت تاکید کرد.

وی با اشاره به معرفی میثاق نامه مسجد، گفت: پیرو تأکید مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی در همراهی و همکاری ائمه جماعات با اعضای کانون ها و  فعالان پایگاه های بسیج، این میثاق نامه تنظیم شده است و لبیکی مجدد بر عملی ساختن منویات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب است.

این دیدار با امضای میثاق نامه مسجد  توسط امام جمعه اسفراین، فرمانده بسیج و تنی چند از ائمه جماعات مساجد، مدیران کانون ها و فرماندهان پایگاه های بسیج چند مساجد پایان یافت.

گفتنی است، پس از این دیدار، تنی چند از مدیران کانون های مساجد شهرستان اسفراین با خانواده شهید علی اکبر  خانکالو از شهدای روستای «بزنج» اسفراین دیدار و یاد و خاطره آن شهید والام مقام دوران هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

کد خبر 2941642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha