۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۰۲

در نشست رؤسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نورآذربایجان شرقی عنوان شد؛

سیاست های آموزش عالی نباید با تغییر دولت ها تغییر کند

سیاست های آموزش عالی نباید با تغییر دولت ها تغییر کند

بناب - نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست های آموزش عالی نباید با تغییر دولت ها تغییر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد باقری بنابی عصر پنج شنبه در نشست یکروزه رؤسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نورآذربایجان شرقی در محل حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب با انتقاد از برخی کم لطفی ها از سوی این دولت نسبت به دانشگاه پیام نور گفت: وزارت علوم برای دانشگاهها باید برنامه منسجمی داشته باشد تا تمام دانشگاهها بر اساس برنامه وزارت علوم پیش بروند.

وی سپس با اشاره به جایگاه بالای علمی کشورمان در بین کشورهای دنیا تصریح کرد: متأسفانه در سیستم آموزش عالی نیز مانند بانکها و صندوق های مالی شاهد رشد قارچ گونه دانشگاههای خصوصی هستیم که به سیستم آموزش عالی کشور ضربه وارد می کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه تولید علم در کشور مناسب است؛ افزود: دانشگاههای ما بایید صد در صد برنامه داشته باشند و همراه با برنامه جلو بروند و تغییر دولت ها نباید باعث تغییر در سیاستهای آموزش عالی کشور شود.

باقری بنابی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی و دینی است؛ گفت: مردم ما در سال ۵۷ بخاطر مشائل فرهنگی انقلاب کردند و لذا باید بررسی کنیم که امروز بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب تا چه حد توانسته ایم به این شعارها پایبند باشیم.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها اذعان کرد: من شخصاض نمره خوب و قابل قبولی به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها نمی دهم. چرا که محافظه کاریهایی درآنها صورت می گیرد و باید دانشجو را آزاد گذاشت تا حرف خود را راحت بزند.

حجت الاسلام باقری بنابی در خاتمه سخنان خود از مسئولان دانشگاه پیام نور خواست برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها وقت بیشتری بگذارند و صرفاً به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی بعنوان رفع تکلیف و آمار سازی نگاه نکنند.

دانشگاه پیام نور به کیفیت فکر می کند

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی نیز در این نشست در جمع رؤسای مراکز و واحدهای این دانشگاه در استان با اشاره به موفقیتهای بدست آمده در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی طی دو سال اخیر گفت: ظرف دو سال گذشته در خیلی از شاخص ها رشد داریم  که این موفقیت ها درسایه تلاش مسئولان مراکز و واحدها بدست آمده است.

مجید واحدی با بیان اینکه همدلی و همزبانی در سایه تلاش مسئولان در دانشگاه پیام نور نمود عینی دارد، افزود: دانشگاه پیام نور به کیفیت فکر می کند و به دانشگاه نگاه تجاری ندارد.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی اظهارکرد: سیاست پیام نور راه اندازی مجمع خیران دانشگاه پیام نور است و دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی برای اولین بار در سطح کشور مجمع خیران را تشکیل داده است و تاکنون ۳۵ نفر خیر در سطح استان شناسایی شده و برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند تا کمک کنند.

واحدی با تأکید بر اینکه اجرای طرح تکریم ارباب رجوع جزو رئوس و اولویت کاری در دانشگاه پیام نور استان است، تصریح کرد: نباید یک دانشجو از دانشگاه پیام نور ناراضی خارج شود، ولی متأسفانه گاهاً برخی کارشناسان کارشکنی می کنند که بایستی رفتار خود را اصلاح نمایند.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال ۳۱ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام دانشگاه پیام نور استان اختصاص یافته است که اولویت با پروژه های بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و امیدواریم با تخصیص اعتبار در شش ماهه دوم شاهد تکمیل پروژه های نیمه تمام باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نورآذربایجان شرقی به موفقیت های کسب شده توسط پیام نور استان در زمینه مسائل فرهنگی اشاره و اظهارکرد: امسال یک هزار و ۲۵۰ نفر از دانشجویان استان در قالب راهیان نور به مناطق جنگی اعزام شدند که در بین دانشگاههای استان بالاترین رقم را داشت.

واحدی گفت: همایش راهکارهای توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بصورت ملی همزمان با اربعین حسینی(ع) در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

ارتقای سطح کیفیت خدمات رسانی به دانشجویان

بنا بر این گزارش، در ابتدای نشست یک روزه رؤسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی سرپرست مرکز بناب ضمن تشریح فعالیتهای دانشگاه پیام نور مرکز بناب برنامه های این دانشگاه را جهت تقویت و ارتقاء علمی و فرهنگی دانشجویان اعلام کرد.

میراسماعیل سیدعلیزاده با اشاره به ارتقای سطح کیفیت خدمات رسانی به دانشجویان افزود: افزایش تکلهای دانشجویی، تشکیل هیأت عزاداری دانشجویان دانشگاه پیام نور و افزایش و ایجاد رشته های جدید تحصیلات تکمیلی جزو برنامه های مرکز بناب است.

گفتنی است، شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و هم اکنون حدود دو هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۲۷ رشته مقطع کارشناسی و دو رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مرکز بناب مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 2941700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha