حملات گسترده جنگنده‌های روسی به مواضع تکفیریها در حومه حمص

حملات گسترده جنگنده‌های روسی به مواضع تکفیریها در حومه حمص

جنگنده‌های ارتش روسیه امروز شنبه مواضع تروریستهای تکفیری در مناطق «الزعفرانه»، «الرستن»، «أم شرشوح» و «الغنطو» را هدف حملات هوایی گسترده قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حملات هوایی جنگنده های روسیه به مواضع تکفیریها در سوریه همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در ادامه این حملات، جنگنده های روسی مناطق «الزعفرانه»، «الرستن»، «أم شرشوح» و «الغنطو» واقع در حومه استان حمص را بمباران کردند.

از سوی دیگر، مناطق «دیر العصافیر»، «زبدین»، «مرج السلطان» واقع در اطراف غوطه شرقی دمشق هدف حملات هوایی سنگین جنگنده های روسی قرار گرفت.

این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع روسیه ساعاتی قبل اعلام کرده بود: نیروی هوایی ارتش روسیه در ۲۴ ساعت گذشته و در جریان ۳۶ سورتی پرواز جنگنده های این کشور موفق به انهدام ۴۹ هدف متعلق به تروریست های داعش در استان های «حماه»، «ادلب»، «لاذقیه»، دمشق و «الپو» در سوریه شده است.

همچنین «آندری کارتاپولوف» فرمانده اداره عملیاتی های مهم ستاد مشترک ارتش روسیه در مصاحبه مطبوعاتی دیروز به خبرنگاران گفته بود: از ۳۰ سپتامبر، جنگنده های روسیه با انجام ۳۹۴ سورتی پرواز بر فراز مواضع تروریست ها در سوریه، ۴۶ مقر فرماندهی، ۶ تأسیسات ساخت و تولید مواد منفجره، ۲۲ انبار اسلحه و سوخت به همراه ۲۷۲ نقطه از مواضع، استحکامات و کمپ های تروریست ها در سوریه را هدف قرار داده اند.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

گفتنی است، مقامات روسیه با استناد به قطعنامه تعریف تجاوز مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

کد خبر 2943124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha