۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۱

استاد دانشگاه ویرجینیا به «جیوگی» می‌آید/ نگاهی متفاوت به محرم

استاد دانشگاه ویرجینیا به «جیوگی» می‌آید/ نگاهی متفاوت به محرم

دکتر عبدالعزیز ساچادینا اسلام شناس و استاد مطالعات مذهبی دانشگاه ویرجینیا امشب ۲۶ مهرماه مهمان برنامه «جیوگی» می شود.

مهدی بهادران تهیه کننده برنامه تلویزیونی «جیوگی» به خبرنگار مهر گفت: درصددیم در این برنامه نگاهی ویژه تر به ایام محرم داشته باشیم از این رو سعی کردیم به ساختار برنامه و مهمان ها بیشتر توجه کنیم. شب گذشته عزاداران حسینی مقیم لندن سوژه برنامه ما بودند و امشب دکتر عبدالعزیز ساچادینا اسلام شناس با برنامه ما روی آنتن تلویزیون خواهد بود.

وی افزود: ساچادینا انسانی اهل مطالعه و دنیادیده است که با بزرگانی چون نلسون ماندلا نشست و برخاست داشته او تا حد متوسط به زبان فارسی مسلط بوده و قرار است این شب ها در یکی از هیئات مذهبی سخنرانی کند. به دلیل شرایط جسمی او برنامه امشب در خانه اش ضبط شد و ما در این قسمت پخش زنده نداریم.

بهادران با اشاره به اینکه «جیوگی» فردا شب به هنر و عاشورا خاصه در امر تعزیه می پردازد، عنوان کرد: در این زمینه داریوش یاری مستندساز و کارگردان «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به همراه دانشجویانی که درباره واقعه عاشورا تحقیق و مطالعه داشتند مهمان برنامه خواهند بود.

ساچادینا در خانواده‌ای هندی تبار شیعه در تانزانیا در شرق آفریقا به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی در مطالعات اسلامی را از دانشگاه اسلامی علیگر دریافت کرد. سپس در سال ۱۹۶۷ میلادی به ایران رفت و در رشته کارشناسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل کرد. او در دوران تحصیلش در ایران، به تحصیلات حوزوی در مشهد، قم و نجف نیز پرداخت. در این زمان با حلقه بزرگی از متفکران شیعه مانند علی شریعتی آشنا شد. او همچنین با روحانیان و فعالان مذهبی آشنا شد که بسیاری از آنان بعدها به رده‌های بالای حکومت جمهوری اسلامی ایران رسیدند.

کد خبر 2943818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی نظام الدین ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
      0 0
      میشه لطفا بفرمایید استاد در چه هیأتی سخنرانی دارند و چه آدرسی؟