۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳

سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی ارشاد:

۶میلیارد برای تکمیل ساختمان فیلمخانه ملی نیاز است/در انتظار بودجه

۶میلیارد برای تکمیل ساختمان فیلمخانه ملی نیاز است/در انتظار بودجه

سرپرست دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جزئیات هزینه‌ها و بودجه‌های مورد نیاز برای تکمیل ساختمان فیلمخانه ملی ایران توضیح داد.

مسعود معمار سرپرست دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت ساخت و ساز ساختمان فیملخانه ملی گفت: سال ۹۳ با توجه به اعتباری که برای ساختمان فیلمخانه ملی اختصاص داده شده بود، ساخت بخش اعظم این ساختمان به پایان رسید و تنها خرید تجهیزات لازم برای تکمیل ساختمان باقی مانده بود که برای به پایان رساندن این فاز نیازمند تامین بودجه دوباره بودیم.

بیش از یک میلیارد تومان به پیمانکار بدهکاریم

وی بیان کرد: در همین راستا برآورد هزینه ای برای درخواست بودجه تجهیز ساختمان انجام شد و در نهایت اعلام کردیم که برای پایان ساخت و ساز و تجهیز ساختمان فیلمخانه، نیازمند بودجه ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان هستیم.

سرپرست دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: بودجه ۶ میلیارد تومانی مورد نیاز برای تامین تجهیزات مورد نیاز ساختمان و مطالبات باقی مانده پیمانکار تعیین شده بود که یک میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان بدهکاری ما به پیمانکار است، درخواست بودجه مورد نظر را به سازمان مدیریت ارائه کردیم تا اعتبار مورد نیاز را برای سال ۹۴ در اختیار ما قرار دهند.

بودجه تامین شود ۳ ماهه فیلمخانه را تحویل می دهیم

معمار با اشاره به اینکه در صورت تامین بودجه ۶ میلیارد تومانی تنها ۳ ماه برای تحویل ساختمان فیلمخانه زمان لازم است، توضیح داد: متاسفانه زمانی که لایحه بودجه ۹۴ تصویب شد متوجه شدیم که درخواست تامین بودجه برای تکمیل ساختمان فیلمخانه از لایحه خارج شده و هیچ اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است. در نهایت با جلساتی که با سازمان مدیریت برگزار کردیم، تصمیم گرفته شد تا مطالبات پیمانکار به تایید رسد و مطالبات پیمانکار از محل بودجه هایی که سازمان مدیریت دارد پرداخت شود چرا که سازمان مدیریت می تواند مطالبات را خارج از برنامه پرداخت کند.

وی بیان کرد: اگر این مطالبات پرداخت شود، در نهایت پیمانکار می تواند بخشی از کارهای باقی مانده را انجام دهد. با توجه به اینکه اعتباری در سال ۹۴ برای ساختمان فیلمخانه در نظر گرفته نشده است، ما نیز نمی توانیم به پیمانکار بگوییم شما کار کنید پول می آید، چرا که در سال ۹۴ پولی قرار نیست تامین شود. در حال حاضر برای سال ۹۵ درخواست اعتبار کرده ایم و اگر بودجه تامین شود، می توانیم ساختمان فیلمخانه را به پایان رسانیم.

۱۸ میلیارد تومان بودجه نهایی فیلمخانه

سرپرست دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی پیمانکار به عنوان مطالبات از سوی سازمان مدیریت پرداخت شود و در صورتی که تامین بودجه ۴ میلیارد تومانی در لایحه بودجه ۹۵ قرار گیرد، می توانیم به پیمانکار بگوییم که رقم پرداخت شده را در ساختمان هزینه کند و ما در سال ۹۵ با آن تسویه حساب می کنیم که البته این مبلغ اواخر سال ۹۵ به دست پیمانکار می رسد.

معمار بیان کرد: بعد از گذشت سال ها و تا امروز اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای ساخت و تکمیل ساختمان فیلمخانه پرداخت شده است و با اعتبار ۶ میلیارد تومانی مورد نیاز، در کل ۱۸ میلیارد تومان برای فیلمخانه اعتبار در نظر گرفته شده است.

بودجه تامین نشود ساختمان را به سازمان سینمایی تحویل می دهیم

وی ادامه داد: در حال حاضر آسانسورها راه اندازی شده و نقاشی، نصب چراغ ها، سیستم های برودتی، حرارتی، تابلوهای برق باقی مانده که برای تامین بودجه آن نیازمند ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیاز داریم. البته تجهیزات اصلی فیلمخانه بودجه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد که جدای تجهیزات ساختمانی به شمار می رود و قرار است توسط سازمان سینمایی تامین شود.

سرپرست دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که اگر بودجه مورد نظر تامین نشود، تکلیف فیلمخانه چه می شود، توضیح داد: سازمان سینمایی پیش از این اعلام کرده است که در صورت تامین نشدن اعتبار مورد نیاز، ساختمان را به آنها تحویل دهیم تا براساس اعتبارهایی که به دست می آورند ساختمان را تکمیل و به بهره‌برداری رسانند.

معمار در پایان گفت: در حال حاضر بخشی از ساختمان فیلمخانه آماده بهره‌برداری است که از آن جمله می توان به گالری ها و مخزن فیلم ها اشاره کرد که در صورت وصل شدن برق قابل استفاده است.

کد خبر 2944421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha