وزارت بهداشت فلسطین:

بازداشت ۷۸۰ فلسطینی و ۲ هزار زخمی از آغاز انتفاضه تاکنون

بازداشت ۷۸۰ فلسطینی و ۲ هزار زخمی از آغاز انتفاضه تاکنون

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه ای از بازداشت ۷۸۰ فلسطینی و زخمی شدن ۲ هزار نفر از آغاز انتفاضه جدید فلسطین تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی.بی.سی عربی، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که قربانیان انتفاضه جدید فلسطینی ها افزایش یافت.

در این بیانیه آمده است: از ابتدای انتفاضه تاکنون ۴۶ شهروند فلسطینی شهید شده اند که ۱۰ نفر از این افراد را کودکان تشکیل می دهند. شمار زخمی ها نیز به بیش از هزار و ۸۵۰ نفر افزایش یافته است.

نظامیان صهیونیست برای مقابله با اعتراضات شهروندان فلسطینی از گلوله های پلاستیکی و جنگی استفاده می کنند.

در ادامه بیانیه گفته شده است که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شده اند. نظامیان صهیونیست در طول مدتی که از شروع انتفاضه جدید فلسطینی ها می گذرد نیز ۷۸۰ فلسطینی را بازداشت کرده اند.

اغلب بازداشت ها در شهرهای الخلیل، بیت المقدس، البیره و رام الله صورت گرفته است و نیمی از بازداشت شدگان نوجوانان و جوانان فلسطینی هستند.

مناطق مختلف فلسطین از جمله کرانه باختری، نوارغزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ از ابتدای ماه جاری میلادی (اکتبر) شاهد انتفاضه شهروندان فلسطینی علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی است. کابینه نتانیاهو که از به خشم آمدن فلسطینی ها در سرتاسر فلسطین به وحشت افتاده است برای سرکوب انتفاضه اقداماتی را اتخاذ کرده است که تخریب منازل عاملان عملیات های استشهادی، اخراج خانواده هایشان از کرانه باختری به نوارغزه، جلوگیری از تحویل پیکر شهدای عملیات استشهادی و افزایش احداث ایست های بازرسی در کرانه باختری به ویژه بیت المقدس از جمله این اقدامات است.

کد خبر 2945298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha