۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸

شماره 78 منتشر شد؛

قصه‌های مرادی کرمانی در «کتاب هفته»

قصه‌های مرادی کرمانی در «کتاب هفته»

شماره هفتاد و هشتم مجله کتاب هفته خبر منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره هفتاد و هشتم هفته نامه کتاب هفته خبر به تازگی با مقالات و آثاری از اردشیر رستمی، مسعود عرفانیان، افشین شحنه تبار، احمد اکبرپور، حمیدرضا شکارسری، علی سطوتی قلعه، امیر صدری، سعید برآبادی، پیمان مقدم، هادی حیدری و .... منتشر شده و به روی پیشخوان کیوسک های مطبوعاتی آمده است.

اولین مقاله این مجله درباره زنده یاد فتح الله بی نیاز است که به قلم بهنام ناصح نوشته است. گفتگوی تشریحی اردشیر رستمی با هوشنگ مرادی کرمانی مطلب بعدی است که در بخش «به کی سلام کنم؟» به چاپ رسیده است. داستان «تا پیچ کوچه» از این نویسنده، مطلب بعدی است که در ادامه منتشر شده است. سعید حسام پور،افشین شحنه تبار، احمد طالبی نژاد، محمدقاسم لیما صالح رامسری، احمد اکبرپور، مهرداد اسکویی، محمد مختارپور، زهرا معبودی و مینو ارجمندی از جمله نویسندگان و مقاله نویسانی هستند که در صفحات بعدی، درباره مرادی کرمانی و آثارش نوشته اند.

مقاله بعدی، «جهان نگری شاعر» به قلم شاپور جورکش است که در قسمت نون نوشتن به چاپ رسیده است. گفتگو با عباس صفاری با تیتر «هیچ چیز را در شعر از مد افتاده نمی دانم» که توسط مجبتی صولت پور انجام شده، در قسمت آواز خاک این مجله به چاپ رسیده و در ادامه آن، مقالاتی از حمیدرضا شکارسری و سعدی گل بیانی درباره اشعار صفاری منتشر شده است. چند شعر چاپ نشده از این شاعر نیز در پایان بخش مذکور درج شده است. گفتگو با کوروش اسدی هم مطلب بعدی است که در بخش آینه های دردار این شماره کتاب هفته خبر چاپ شده است.

پیش از «روز قدیم» بخشی از یکی از رمان های کوروش اسدی، دو مقاله از طلا نژادحسن و علی سطوتی قلعه درباره آثار اسدی به چاپ رسیده است. بخش بعدی، باغ آینه است که گفتگوی فرانک کلانتری با هوتن زنگنه کارگردان فیلم «ذوب شدن پادشاه» در آن درج شده است. مصطفی اصغری، آرمان بایون سا، کاوه خلیلی و علی اصغر کشانی هم در ادامه این گفتگو مقالات کوتاهی درباره فیلم مذکور نوشته اند.

در قسمت زندگی دیگران هم ترجمه ای از سخنان روان اتکینسون بازیگر شخصیت مستر بین درج شده است. مهم ترین فیلم های رابرت ردفورد به روایت خودش، مطلب ترجمه دیگری است که در ادامه چاپ شده است. آخرین بخش این مجله نیز، کتابخانه بابل است که در آن مقالاتی درباره پرفروش های کتابفروشی فرهنگان رازی و لزوم مطالعه کتاب های کلاسیک از فاطمه ستوده و سعید برآبادی به چاپ رسیده است. دو مقاله پایانی این شماره کتاب هفته خبر هم با عناوین «مرثیه ای اندر احوال غربت کتاب» و «مهندسی همسایه داری!» به قلم پیمان مقدم و رضا فرخی نوشته شده اند.

این مجله با ۱۳۲ صفحه و قیمت ۵۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 2945343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha