۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۰۱

اجتماع عظیم جوانان عاشورایی در حرم رضوی و ۱۲ شهر خراسان برگزار شد

اجتماع عظیم جوانان عاشورایی در حرم رضوی و ۱۲ شهر خراسان برگزار شد

مشهد- در راستای بزرگداشت مقام حضرت قاسم(ع) همایش بزرگ« احلی من العسل» با حضور عزاداران نوجوان در حرم رضوی و ۱۲ شهرستان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای اجرای ویژه برنامه سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ششمین روز از ماه محرم و در راستای گرامیداشت مقام والای شهدای نوجوان کربلا به ویژه مقام و جایگاه رفیع حضرت قاسم بن حسن(ع) اجتماع عظیم دانش آموزان عاشورایی در حرم مطهر رضوی و ۱۲ شهرستان خراسان رضوی برگزارشد.

این ویژه برنامه که با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل اوقاف خراسان رضوی و معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد روز سه شنبه در حرم مطهر رضوی با سخنرانی حجت الاسلام حلوائیان و در سایر شهرستان ها با حضور امامان جمعه و ائمه جامعات برگزار شد.

دشمن به دنبال جدایی جوانان از دین است

حجت الاسلام حسین حلوائیان روز سه شنبه در اجتماع عظیم جوانان عاشورایی که در صحن حرم مطهر رضوی برگزار شد بیان کرد: یکی از دسیسه های دشمن جدایی  و دور ساختن جوانان از دین و روحانیت است و لذا جوانان نباید اجازه ندهند این نقشه دشمن عملی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: شما جوانان همچون یوسف هایی هستید که در چاه دنیا افتاده اید و برای بیرون آمدن از این چاه نیاز به راهنمایی و ارشاد پیامبران و اولیای الهی دارید.

وی با اشاره به شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) بیان کرد: اگر می بینید که قاسم بن الحسن(ع) در اوج جوانی به افتخار شهادت نائل می شود، به دلیل اینست که بر سرسفره معارف حضرت اباعبدلله الحسین(ع) نشسته بود.

حلوائیان با بیان اینکه در عصر حاضر نیز شاهد رشادت ها و شهادت جوانانی همچون حسین فهمیده هستیم اظهار کرد: حسین فهمیده نیز به این خاطر در اوج جوانی به فیض شهادت نائل شد که شاگرد مکتب امام خمینی(ره) بود.

وی یکی از ویژگی های حضرت قاسم بن الحسن(ع) را جمال و زیبایی عنوان کرد و افزود: مفهوم زیبایی و جمال در مکتب اباعبدالله الحسین(ع) به معنای زیبایی باطنی است و لذا باید از زیبایی که خداوند ارزانی داشته است در راه خدا استفاده کرد.

وی تاکید کرد: اگر جوانان از پاکی نفس خود مراقبت کنند، وجودشان همچون قاسم بن الحسن(ع) مملو از محبت خدا و اولیاء الهی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز علاوه بر صحن رضوی حرم مطهر مراسم باشکوه «احلی من العسل» در بقاع متبرک ۱۲ شهرستان دیگر خراسان رضوی با حضور دانش آموزان و فرهنگیان برگزار شد.

آرامگاه آیت الله نجفی قوچانی، بقعه متبرکه امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر، امامزاده فاضلمند روستای فاضلمند، امامزاده میر قوام الدین روستای نوق و امامزادگان دوبرادر روستای احمد آباد رشتخوار، امام زاده عین علی و زین علی(ع) نیشابور، امامزاده ابراهیم خواجه سینی کلات، مدرسه شهر بهشت طرقبه، قدمگاه و امامزاده محمد دیباج درگز، بقاع متبرکه بی بی حور و بی بی نور خلیل آباد، بی بی حسنیه تربت حیدریه، مساجد جامع جغتای و ابوالفضلی تایباد از جمله مکان هایی بودند که ظهر امروز جمع کثیری از دانش آموزان با شعار «لبیک یا حسین» در سوگ سرور و سالار شهیدان و با همراهی ذاکران اشک ماتم ریختند.

 

 

کد خبر 2945925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha