۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۲۷

همزمان با تاسوعای حسینی؛

هجدهمین یادواره شهدای قراجه بجنورد برگزار می شود

هجدهمین یادواره شهدای قراجه بجنورد برگزار می شود

بجنورد- رییس ستاد برگزاری یادواره شهدای روستای قراجه از توابع شهرستان بجنورد گفت: هجدهمین یادواره شهدای این روستا همزمان با تاسوعای حسینی برگزار می شود.

علی خرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: امسال همزمان با تاسوعای حسینی، هجدهمین یادواره ۹ شهید روستای قراجه از توابع شهرستان بجنورد در مسجد این روستا برگزار می شود.

وی گفت: این مراسم از ساعت ۹ صبح با سخنرانی حجت الاسلام قدرتی از مبلغین حوزه علمیه قم با حضور مردم شهید پرور روستای قراجه و شماری از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

به گفته خرمی روستای قراجه با ۱۵۰ خانوار جمعیت، در جنگ تحمیلی ۹ شهید، ۲۵ جانباز و چهار آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرد.

وی افزود: روستای قراجه جزء اولین روستاهای شهرستان بجنورد و استان خراسان شمالی است که ستاد برگزاری یادواره شهدا راه اندازی کرد.

خرمی اضافه کرد: ستاد برگزاری یادواره شهدای روستای قراجه در سال ۱۳۷۷ فعال شد و در همان سال نیز نخستین یادواره شهدای این روستا را برگزار کرد.

رییس ستاد برگزاری یادواره شهدای روستای قراجه افزود: به دلیل آن که روحیه شهادت طلبی در دفاع مقدس از آموزه های نهضت حسینی نشأت گرفته بود، تاسوعای حسینی به عنوان زمان برگزاری یادواره شهدای روستای قراجه انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روستای قراجه از توابع بخش مرکزی شهرستان بجنورد با بیش از ۱۵۰ خانوار در ۲۳ کیلومتری شمال غرب این شهرستان قرار گرفته است.

کد خبر 2945975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha