۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان شاهرود:

یک قلاده گربه « کاراکال» در طرود شاهرود نجات یافت

یک قلاده گربه « کاراکال» در طرود شاهرود نجات یافت

شاهرود- رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود از نجات یک قلاده گربه « کاراکال» توسط دوستداران محیط زیست در حوالی روستای طرود خبر داد و گفت: این گربه سان نادر تحویل محیط زیست شده است.

امامعلی فیروزپور بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن  اشاره به نجات یک قلاده «گربه کاراکال» توسط دوستداران محیط زیست در حوالی روستای طرود شاهرود افزود: این گربه سان به دلیل نامعلومی دچار ضعف و ناتوانی در حرکت شده بود که با تلاش همکاران ما در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود بهبود یافته و تا ساعاتی دیگر در محدوده محلی که یافت شده بود رهاسازی خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب مردم شاهرود در راستای حفظ محیط زیست، این مهم را حاصل تلاش دوستداران محیط زیست و همکاران خود برای فرهنگ سازی های لازم دانست و تصریح کرد: حضور قابل توجه و تعداد مشاهدات بالای اینگونه گربه سانان نادر نشان از ازدیاد طعمه های مورد استفاده این جانوران است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود طعمه های گربه کاراکال را پستانداران کوچک مثل خرگوش و همچنین پرندگان ذکر کرد و گفت: این گربه سان تبحر خاصی در  شکار پرندگان دارد.

فیروزپور بندپی با اشاره به اینکه گربه کاراکال یافت شده حدود یک سال سن داشته و هنوز بالغ نشده است، گفت: نظارت و پایش حفاظت محیط زیست در راستای بررسی وضعیت زیستگاه ها، رفتار حیوان و پراکنش آن نیازمند مطالعات مستمر است.

وی با یادآوری اینکه شهرستان شاهرود یکی از غنی ترین و ارزشمند ترین مجموعه های گربه سانان از جمله پلنگ، یوزپلنگ، گربه شنی، گربه وحشی، کاراکال، گربه پالاس و ... است، یادآور شد: این منطقه دارای انواع پستانداران، پرنده بومی، گونه خزنده و طیف وسیعی از گون های نادر حیات وحش و خصوصا گونه نادر یوزپلنگ آسیایی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود در خاتمه تصریح کرد: گونه های جانوری متعدد دیگری نیز در این منطقه دیده می شوند که مهمترین آنها جبیر، آهو، قوچ و میش، کل و بز و زاغ بور است.

کد خبر 2946187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha