۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵

استاندار بوشهر خبر داد:

اتصال همه دستگاه‌های اجرایی بوشهر با شبکه فیبر نوری اختصاصی

اتصال همه دستگاه‌های اجرایی بوشهر با شبکه فیبر نوری اختصاصی

بوشهر - استاندار بوشهر گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستان بوشهر با شبکه فیبر نوری اختصاصی به هم متصل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به موفقیت‌های کشور در توافق هسته‌ای و برجام، باید برنامه‌ریزی‌های ما در راستای ایجاد آمادگی برای شرایط پساتحریم باشد و با برنامه‌ریزی بهتر برای این تغییرات آماده شویم.

وی از تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: باید فضا برای حضور سرمایه گذاران توانمند فراهم سازیم و موانع موجود را رفع کنیم.

استاندار بوشهر به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ایجاد سامانه اطلاعات مکانی اشاره کرد و ادامه داد: نقشه‌های جدید استان در این سیستم بارگذاری می‌شود و همه ادارات اطلاعات مکانی را بر روی آن بارگذاری می‌کنند و هر دستگاه به اطلاعات مورد نیاز و طبقه‌بندی شده دسترسی خواهد داشت.

اجرای طرح کاداستر و آمایش سرزمینی

وی به اجرای طرح کاداستر در استان اشاره کرد و افزود: اراضی ملی و اراضی کشاورزی در این طرح تعیین مکان شده و به صورت برخط قابل مشاهده خواهد بود. این طرح تامین اعتبار شده و اجرای آن آغاز شده است.

سالاری همچنین با اشاره به انجام طرح کاداستر شهری در استان، بیان کرد: همه نقل و انتقالات در سیستم ثبت می‌شود و برای شناسایی مالکیت‌ها کمک خواهد کرد.

وی در ادامه از اجرای طرح آمایش سرزمینی در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید در اجرا و پیاده‌سازی این سند مشارکت کنند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: طرح توزیع پروژه‌های روستایی نیز در همه روستاهای استان انجام خواهد شد و برنامه توسعه یک ساله و پنج ساله روستاها استخراج خواهد شد.

اجرای طرح زیرساخت تبادل اطلاعات استان بوشهر

وی از اجرای طرح زیرساخت تبادل اطلاعات استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: همه دستگاه‌های استان و شهرستانی بوشهر با شبکه فیبر نوری اختصاصی به هم متصل خواهند شد.

سالاری افزود: امنیت و تسهیل در دسترسی، سرعت بالاتر و تضمین امنیت مورد نیاز برای ارسال و بارگذاری اطلاعات از جمله مزایای این شبکه اختصاصی خواهد بود.

وی گفت: این طرح بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه در پی خواهد داشت ولی با توجه به اینکه نرخ هزینه‌های ارسال و دریافت اطلاعات برای ادارات کاهش خواهد یافت، به صرفه خواهد بود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بوشهر یکی از استان‌های پیشتاز کشور در زمینه خدمات پستی است، اضافه کرد: باید اطلاع‌رسانی دقیق برای مردم انجام شود تا مردم در جریان خدمات پستی قرار بگیرند.

کد خبر 2947418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha