۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۹:۲۹

در شش ماهه نخست امسال؛

۱۴۰۰ پرونده تخلف صنفی به تعزیرات رفت

۱۴۰۰ پرونده تخلف صنفی به تعزیرات رفت

بجنورد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از ارجاع یک هزار و ۴۳۹ پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی طی شش ماهه نخست امسال خبرداد.

یحیی نیکدل در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طی بازرسی های انجام شده از بخش‌های خرده فروشی، عمده فروشی، خدماتی، تولیدی، انبارها و سردخانه های سطح استان در شش ماهه نخست امسال ۴۳ هزار بازدید انجام شد که برای یک هزار و ۴۳۹ مورد پرونده تخلف تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی اظهار کرد: همچنین یک هزار و ۳۶۹ مورد گزارشات مردمی از طریق شماره ۱۲۴و مراجعه حضوری و شکایات مکتوب به این این اداره کل ارسال شد که موارد اعلام شده پس از تشکیل پرونده، به منظور اعلام نظر و صدور رای به اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی ارسال شد.

نیکدل با اشاره به همکاری بازرس افتخاری در سطح استان افزود: از مجموع گزارشات مردمی ۶۹۷ مورد از سوی ناظران افتخاری که در حقیقت بازرسان نامحسوس این سازمان هستند گزارش شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای توجه به پویایی و رونق بازار و رویکرد اصلاحی آن، در بسیاری از موارد به بازاریان و اصناف، تذکر شفاهی و یا کتبی داده  شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی عدم درج قیمت، گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم صدور فاکتور را از مهمترین تخلفات صنفی عنوان کرد و خواستار توجه بیشتر بازاریان به رعایت این موارد شد.

وی به شهروندان توصیه کرد که شکایات و گزارشات خود را در مورد هرگونه تخلف صنفی و گرانفروشی از طریق تلفن ۱۲۴ که به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم عزیز استان است، به این سازمان اعلام کنند.

کد خبر 2947988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha