۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰

بایدن خیال کلینتون را راحت کرد؛ نامزد نمی شوم

بایدن خیال کلینتون را راحت کرد؛ نامزد نمی شوم

معاون رئیس جمهور آمریکا که گمانه زنی های زیادی در مورد شرکت وی در انتخابات سال آتی ریاست جمهوری ایالات متحده می شد اعلام کرد که در این رقابت ها نامزد نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز،«جو بایدن» که در دو دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» معاون اول و فرد مورد اعتماد رئیس جمهوری آمریکا بود به شایعات پایان داد و اعلام کرد که در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد.

گمانه زنیها درباره حضور بایدن ۷۲ ساله در انتخابات، یکی از مهمترین دغدغه های «هیلاری کلینتون» بود که از او به عنوان بخت اول نامزد ریاست جمهوری از طرف دموکراتها یاد می کنند.

بایدن در حضور یار دیرینش، باراک اوباما این تصمیم مهم خود را علنی کرد و گفت: «متاسفانه ما وقت کمی برای راه اندازی یک کارزار انتخاباتی پیروز را داریم. در حالی که قرار نیست که خودم نامزد انتخابات شوم، ساکت هم نخواهم بود.»

جو بایدن همچنین به نامزدهای دموکرات هشدار داد که نباید میراث باراک اوباما را در هفت سال گذشته نادیده بگیرند.

خبر عدم حضور جو بایدن، احتمالا استراتژی دموکراتها را تغییر خواهد داد.

یک گردشگر که برای بازدید محوطه کاخ سفید آمده است، می گوید: «از نظر من این تصمیم چندان غیرمنتظره نبود. تقریبا می دانستم که چه رخ خواهد داد. فکر نمی کنم که او می توانست کلینتون یا ساندرس را شکست دهد.»

اما فرد دیگری می گوید: «من خیلی متعجب شدم از این تصمیم. به نظر من او بخت نسبتا بالایی برای پیروزی داشت. حضور او قطعا باعث بربادرفتن رویای ترامپ برای ریاست جمهوری می شد. چون که حالا هیلاری کلینتون نامزد انتخابات می شود.»

در حالی که در اردوی جمهوریخواهان، هنوز رقابت بر سر نامزد اول شدن ادامه دارد، در حزب دموکرات تقریبا معرفی هیلاری کلینتون به عنوان نامزد حزب قطعی شده است. کلینتون از سال ۲۰۰۸ میلادی که رقابت درون حزبی را به باراک اوباما واگذار کرد، در حال آماده کردن خود برای حضور دوباره در انتخابات بود.

کد خبر 2948132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha