۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۲۶

مراسم زیارت حضرت عباس(ع) در بندر دیر برگزار شد

مراسم زیارت حضرت عباس(ع) در بندر دیر برگزار شد

بندر دیر - همزمان با تاسوعای حسینی مراسم زیارت حضرت عباس(ع) با حضور پرشور عزاداران در حسینیه باب الحوائج بندر دیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه بندر دیر صبح جمعه در این برنامه اظهار داشت: هرچه داریم از برکت امام حسین و عاشوراست و اگر از حضرت عباس به‌درستی درس بگیریم هیچ خطری جامعه را تهدید نخواهد کرد.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: مجلس عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) گنجینه گران بها و سرمایه بزرگ برای امت اسلامی به‌ویژه تشیع است که به نحو شایسته باید از آن استفاده کرد.

وی گفت: هدف از برگزاری مجالس حسینی و تجلیل از سید الشهدا، احیای شعائر الهی، ابراز محبت به اهل بیت(ع)، کسب تربیت و معارف اسلامی و بیداری جامعه اسلامی است.

وی دشمن شناسی را برای جامعه اسلامی مهم دانست و اظهار کرد: دشمن نمی‌تواند با ملت حسینی روبرو شود زیرا امام حسین(ع) جان خود را برای این داد که مردم از جهالت بیرون بیایند و دشمن خود را بشناسند.

امام جمعه دیر، دو عامل قدرت و دنیا طلبی خواص برای جامعه را خطرناک خواند و بیان کرد: این عوامل خواص جامعه را دچار لغزش می‌کند و باعث می شود تا توده مردم به دنبال آنان راه بیافتند و فریب بخورند.

وی تنها راه مقابله با استکبار جهانی را استقامت ملت خواند و گفت: تا زمانی که به ارزش‌های اسلامی پایبند باشیم، از مظلوم دفاع و آزادی و عزت خود را حفظ کنیم، دشمن از ما دست بردار نیست.

امام جمعه دیر دفاع از مردم مظلوم را وظیفه جامعه اسلامی دانست و افزود: ملت عزت خود را فراموش نمی کند و سال‌هاست با تحریم‌ها ساخته است و دفاع از مردم سوریه، لبنان و حزب الله برای تامین منافع ملی ایران اسلامی است که دشمن را نگران کرده است.

در این آئین، حجت‌الاسلام سید محسن آزادی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به قرائت زیارت حضرت عباس و مرثیه سرایی پرداخت.

کد خبر 2948585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha