۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۱

در عاشورای حسینی؛

خراسان شمالی درسوگ حسین(ع) و یارانش گریست

خراسان شمالی درسوگ حسین(ع) و یارانش گریست

بجنورد - همزمان با دهم محرم عاشقان و رهروان خط سرخ حسینی در خراسان شمالی، در سوگ جانسوز سید و سالار شهیدان کربلا سیاهپوش و عزادار شدند و در سوگ آن حضرت و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته و صبح امروز هزاران عاشق و شیفته حسینی اعم از زن و مرد، کودک و نوجوان در سراسر شهرها و روستاهای خراسان شمالی با حضور در اماکن متبرکه، مساجد و حسینه ها به برگزاری مراسم سوگواری، سینه زنی و زنجیر زنی و مداحی اهل بیت(ع) پرداختند.

صبح امروز نیز تمامی خیابانهای شهر بجنورد شاهد حضور دهها هزار نفری مردم استان و هیئت های مذهبی و دستجات سینه زنی و زنجیرزنی بود که از خیابانهای این شهر به سمت آستان مقدس امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) برادر امام رضا(ع) در حرکت بودند.

عزاداران حسینی با فریادهای «یاحسین، یا حسین» و «یاابوالفضل العباس» در حالیکه اشک ماتم می ریختند در سوگ سومین امام خود و یاران باوفای آن حضرت به عزاداری پرداخته و عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش ابراز کردند.

برگزاری نماز ظهر عاشورا

بر اساس برنامه های اعلام شده امروز خراسان شمالی شاهد اقامه نماز ظهر عاشورا با حضور مردم عزادار و اعضای هیئت های عزدار، در جوار ۳۲ امامزاده شاخص این استان خواهد بود.

مردم عزدار و رهروان راه حسین(ع)، امروز در تمامی شهرها، بخش ها و روستاهای مختلف این استان به سمت امامزاده های شاخص حرکت و با تجمع در این اماکن و برگزاری ائین های نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیر زنی، ظهر امروز نماز جماعت روز عاشورا را اقامه خواهند کرد.

نماز جماعت ظهر عاشورا در بجنورد مرکز استان، در ضلع شرقی حرم امامزاده سیدعباس موسی ابن جعفر(ع) به امامت حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اقامه می شود.

علاوه برآن به دلیل انبوه جمعیت عزادار، سختی عبور و مرور و تردد جمعیت به محل اقامه نماز در حرم امامزاده سیدعباس(ع)، نماز ظهر عاشورا در سه نقطه دیگر شامل حدفاصل پل ۱۹ مهر و مسجد امیرالمومنین (ع)، مقابل ورزشگاه علیدخت واقع در تقاطع خیابان آزادی و معصوم زاده و همچنین حدفاصل میدان دفاع مقدس و درمانگاه امام سجاد(ع) نیز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در دهه محرم امسال ۹۰۰ مبلغ برای اجرای برنامه‌های ویژه دهه نخست محرم به شهرها و روستاهای استان اعزام شدند.

کد خبر 2948798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha