۳ آبان ۱۳۹۴، ۸:۰۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

خراسان شمالی جایگاه اول بهره وری در پرورش کرم ابریشم را دارد

خراسان شمالی جایگاه اول بهره وری در پرورش کرم ابریشم را دارد

بجنورد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان در پرورش کرم ابریشم رتبه نخست بهره ورری در کشور را دارد.

عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرورش کرم ابریشم در خراسان شمالی یکی از ظرفیت های این استان محسوب می شود، به طوری که هم اکنون دو هزار خانوار در خراسان شمالی به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند.

وی افزود: شرایط مناسب آب و هوایی، به کارگیری اصول کارشناسی در مراحل تولید، وجود توتستان های با کیفیت، وجود نیروی انسانی ماهر، تغذیه درست و ... سبب بالا بودن میانگین تولید پیله تر ابریشم در خراسان شمالی است.

یوسفی در خصوص حمایت های سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای توسعه نوغانداری در خراسان شمالی اظهار کرد: از محل صندوق توسعه کشاورزی به واحدهای تولید پیله و کرم ابریشم تسهیلاتی پرداخت و به نوغانداران نیز در راستای بهبود کیفیت تولید آموزش های لازم ارائه می شود.

وی با اشاره به تولید 80 تن پیله تر ابریشم در این استان طی سال جاری گفت: رتبه نخست بهره وری پرورش کرم ابریشم در کشور به خراسان شمالی اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار به نوغانداری استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در راستای گسترش نوغانداری از محل اعتبارات سفر رهبری به استان تخصیص داده شده است.

یوسفی اظهار کرد: قیمت تضمینی خرید پیله تر در سال جاری هر کیلو 15 هزار و 100 تومان است که اگر قیمت خرید در بازار آزاد بالاتر باشد نوغانداران استان می توانند پیله تولیدی را در بازار و به قیمت روز به فروش برسانند.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون پرورش کرم ابریشم در استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، استان گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، یزد و خوزستان انجام می شود.

کد خبر 2949085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha