۳ آبان ۱۳۹۴، ۹:۵۷

به دلیل نپذیرفتن ضمانت زنجیره ای از سوی بانک‌ها؛

تسهیلات مسکن مددجویان‌ کمیته امداد خراسان شمالی معلق مانده است

تسهیلات مسکن مددجویان‌ کمیته امداد خراسان شمالی معلق مانده است

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با انتقاد از معلق ماندن تسهیلات مسکن به مددجویان این نهاد گفت: نپذیرفتن ضمانت زنجیره ای از سوی بانک‌ها، تسهیلات مسکن مددجویان را با مشکل مواجه کرده است.

عباس اهرابی اصیل در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به رغم اینکه این مشکل که در بسیاری از استانهای کشور با همکاری بانک ها رفع شده است، متاسفانه تعداد زیادی از مددجویان متقاضی مسکن در این استان، همچنان در نوبت دریافت تسهیلات مسکن باقی مانده اند.

وی اظهار کرد: انتظار می رود با توجه ویژه مدیران بانکها به روان سازی تسهیلات مسکن مددجویان و رفع این مشکل، گام مهمی در راستای تامین مسکن خانواده های محروم و نیازمند برداشته شود.

وی تصریح کرد: تامین مسکن خانواده های تحت پوشش این نهاد می تواند از بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی در روستاها و حاشیه شهرها جلوگیری کند.

اهرابی در مورد علل سخت گیری بانک ها اظهار داشت: در گذشته موضوع ضمانت های زنجیره ای بدون هیچ مشکلی انجام می شد؛ اما در دوسال اخیر، بانک ها ضمانت های زنجیرهای مددجویان این نهاد را نپذیرفته و شرط پرداخت تسهلات را داشتن دو ضامن معتبر کارمند عنوان کرده اند که این تحقق این شرط برای مددجویان کمیته امداد بسیار مشکل و عملا غیر ممکن است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی انعقاد تفاهم نامه ساخت یک هزار مسکن روستایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را گامی در راستای خانه دار شدن مددجویان تحت حمایت این نهاد عنوان کرد و گفت: به رغم تلاشها و پیگیری های انجام شده در خصوص ضمانت زنجیره ای مددجویان، تاکنون تنها ۱۹۷ پرونده از سوی بانکها پاسخ مثبت داده شده و مابقی به دلیل همکاری نکردن بانکها همچنان بلاتکلیف مانده است.

وی خواستار رفع هرچه سریعتر مشکل ضمانت‌های زنجیره‌ای از سوی بانک ها شد و گفت: در صورت رفع این مشکل، قریب به یک هزار و ۷۰۰ مددجوی متقاضی تسهیلات مسکن در این استان، مربوط به سهمیه سال قبل و امسال، موفق به دریافت تسهیلات خواهند شد.  

اهرابی با بیان اینکه مددجویان این نهاد اکثرا در خانه های خشت و گلی و نا امن زندگی می کنند؛ پیشنهاد کرد که در صورت حل نشدن موضوع ضمانت زنجیره ای، بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن مددجویان اقدام و پس از اتمام ساخت، سند مسکن مددجو را تا پایان تسویه حساب، در رهن بانک نگهدارند.

وی ادامه اسکان مددجویان این نهاد در خانه های نا ایمن در روستاها را خطر آفرین خواند و گفت: تاخیر در پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها ممکن است در صورت بروز حوادث طبیعی موجب خطرات جانی برای ساکنین در این خانه ها شود. 

اهرابی حل مشکل مسکن مددجویان را یکی از مهمترین وظایف این نهاد دانست و گفت: کمیته امداد تلاش می کند تا با حل مشکل مسکن، تامین معیشت و ارائه سایر خدمات فرهنگی و آموزشی به مددجویان به کاهش ناهنجاری های جامعه کمک کند.

به  گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون در استان ۹۱۷ هزار نفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.

کد خبر 2949140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha