۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد؛

نخستین کتابخانه تخصصی کودک در رشت افتتاح می شود

نخستین کتابخانه تخصصی کودک در رشت افتتاح می شود

رشت- مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان گیلان از افتتاح نخستین کتابخانه تخصصی کودک همزمان با هفته کتاب در رشت خبر داد.

امیر محمد پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام افتتاح نخستین کتابخانه تخصصی کودک در استان گیلان و در شهر رشت اظهار کرد: این کتابخانه که به طور تخصصی و ویژه کودکان است، دومین کتابخانه تخصصی کودک در سراسر کشور است که برای نخستین بار در شهر رشت افتتاح می شود.

وی با اعلام زمان افتتاح این کتابخانه در هفته کتاب افزود: با تلاش هایی که صورت گرفته سعی شده تا محیطی جذاب برای کودکان مهیا شود تا این قشر از جامعه نیز بتوانند به جمع کتابخوانان بپیوندند.

محمد پور با اشاره به اینکه کودکان کتابخوان از خانواده های اهل مطالعه هستند، تصریح کرد: شرایطی فراهم شده تا در این کتابخانه ها کودکان به همراه والدین خود حضور داشته و ضمن بهره مندی کودکان از کتاب های متناسب با سنشان و برنامه های جانبی که برای این گروه سنی در نظر گرفته شده، خانواده ها نیز بتوانند از فضای مطالعه این کتابخانه استفاده کرده و از برنامه های آموزشی که در راستای افزایش علاقه مندی کودکان به کتابخوانی است، بهره مند شوند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی گیلان همچنین به اجرای طرح «فانوس» در ۱۰۰ مدرسه از مدارس استان گیلان اشاره کرد و گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید و بر اساس تفاهم نامه ای که از قبل با اداره کل آموزش و پرورش گیلان منعقد شده بود، طرح «فانوس» با هدف احیای کتابخانه های مدارس در ۱۰۰ مدرسه استان گیلان در حال اجرا است.

محمد پور افزود: در این طرح سعی شده تا با بهره گیری از ظرفیت دانش آموزی به عنوان کتابدار، رونق بیشتری به  کتابخانه های مدارس بخشیده شود.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از اجرای طرح «فانوس» در مدارس سطح استان شده است، تصریح کرد: اجرای این طرح از طریق مشارکت دادن دانش آموزان به عنوان کتابدار می تواند زمینه خوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان باشد.

گیلان با برخورداری از ۱۰۰ کتابخانه عمومی در سطح استان، بیست و ششمین استان کشور در شاخص فضای کتابخانه ای است.

کد خبر 2949392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha