۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۴۸

اخبار کوتاه؛

کانون فرهنگی ورزشی کمیته امداد شیروان به بهره برداری می رسد

کانون فرهنگی ورزشی کمیته امداد شیروان به بهره برداری می رسد

بجنورد - بهره برداری از کانون فرهنگی، ورزشی کمیته امداد شیروان، برخورداری ۴۵۰ مددجوی رازو جرگلان از خدمات بیمه تامین اجتماعی و ... از مهمترین عناوین اخبار کوتاه امروز کمیته امداد خراسان شمالی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مدیر کمیته امداد شیروان گفت: کانون فرهنگی، ورزشی وتربیتی این نهاد که ساخت آن در سال جاری آغازشده، اوایل سال ۹۵ به بهره می رسد.

قربان احمدی فر افزود: اعتبار احداث این مجتمع از محل مصوبات سفر رهبری به خراسان شمالی تامین و ساخت آن در سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه احداث این مجتمع فرهنگی، ورزشی و تربیتی تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار داشت: این مجتمع با زیر بنای ۹۴۰ مترمربع، در دو طبقه و در زمینی به مساحت دو هزار و ۳۰۰ متر مربع در حال احداث است.

به گفته وی از مجموع ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته برای احداث این مجتمع، هم اکنون بیش از ۷۵ درصد آن هزینه شده است.

برخورداری ۴۵۰ نفر از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد راز و جرگلان از مزایای بیمه تامین اجتماعی

مدیر کمیته امداد شهرستان رازو جرگلان گفت: در حال حاضر بیش از ۴۵۵ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند.

عباس صادقی افزود: در حال حاضر ۲۸۰ نفر از مجریان طرح های اشتغال، ۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۱۲۵ نفر از روستائیان و عشایر تحت پوشش این نهاد، مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه توانمندی مددجویان از جمله اهداف مهم کمیته امداد است و در این زمینه تا کنون اقدامات قابل توجهی انجام شده است، اظهار داشت: تحت پوشش قرار دادن افراد وبهره مندی آنها از مزایای بیمه یکی از اقدامات مهم در راستای توانمندی مددجویان محسوب می شود.

مدیرکمیته امداد شهرستان راز و جرگلان افزود: امسال جهت پرداخت حق بیمه مددجویان بیش از یک میلیارد ریال هزینه شده و بخشی از حق بیمه مددجویان از محل منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها و بخش دیگر از محل درآمدهای دولتی تامین شده است.

۱۵۲۰ طرح اشتغال فعال در کمیته امداد مانه وسملقان

مدیر کمیته امداد شهرستان مانه وسملقان گفت: این نهاد هم اکنون یک هزار و ۵۲۰ مورد طرح اشتغال فعال دارد.

مهدی برزکار افزود: از مجموع یک هزار و ۵۲۰ طرح اشتغال فعال، دامپروری بالاترین میزان طرح های اشتغال این نهاد را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این نهاد از ابتدای راه اندازی طرح اشتغال در این شهرستان تا کنون بالغ بر دو هزار طرح اشتغال را اجرایی کرده که از این تعداد هم اکنون یک هزار و ۵۲۰ طرح اشتغال پایداردر حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه طرح های اشتغال این نهاد در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، صنفی وصنعتی در حال فعالیت است افزود: ۶۲ در صد از این طرح ها در بخش دامپروری و باقیمانده نیز در بخش های کشاورزی، خدمات و ... در حال فعالیت است.

وی هدف از اجرای طرح های اشتغال را خودکفایی وتوانمند سازی خانواده ها عنوان کرد و افزود: با ایجاد اشتغال پایدار، خانواده های زیادی هر سال توانمند و از چرخه مستمری بگیران این نهاد خارج می شوند.

کد خبر 2949779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha