در ۱۲۰۰ بقعه متبرکه صورت می گیرد؛

برپایی محفل انس با قرآن همزمان با سومین روز شهادت امام حسین(ع)

برپایی محفل انس با قرآن همزمان با سومین روز شهادت امام حسین(ع)

معاون سازمان اوقاف گفت: محفل انس با قرآن کریم امروز ۴ آبان ماه همزمان با سومین روز شهادت امام حسین (ع) در ۱۲۰۰ بقعه متبرکه و امامزاده برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه سازمان اوقاف وظیفه اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش را دارد، گفت : براین اساس هرساله در ماه های محرم و صفر طرح ملی و سراسری سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداری امام حسین (ع)، تبیین قیام اباعبدالله الحسین(ع)، تبیین عبرتها و درسهای عاشورا، تقویت باورهای دینی، ترویج معارف اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع)، تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت افزایی در میان مردم با بهره گیری از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیرامون قیام امام حسین (ع) برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : طرح ملی «سوگواره بصیرت عاشورایی» امسال در در ۲۷۸۰ بقعه متبرکه و امامزاده در حال برگزاری است.

شرفخانی با اشاره به اینکه استمرار حرکت حسینی و ابلاغ پیام قیام امام حسین (ع) توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بعد از واقعه عاشورا اتفاق افتاد، تصریح کرد : بدین منظور برای تبیین حماسه حضرت زینب (س)، همایش رهروان زینبی در روز ۱۲ ماه محرم با حضور بانوان در ۳۵۱ امامزاده برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در روز سوم شهادت امام حسین (ع) محافل انس با قرآن کریم با حضور اساتید و قاریان برجسته قرآن کریم در امامزادگان برگزار می شود، افزود : این محافل انس با قرآن کریم با هدف اهدای ثواب قرائت ها به امام حسین (ع) و شهدای کربلا برگزار می شود.

کد خبر 2950044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha