۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۵۲

در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری؛

دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در خراسان شمالی برگزار می شود

دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد- مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، هاشم شیرازیان گفت: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقمند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌ تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی و کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد کشور، در قالب ایجاد رقابت سالم از جمله اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.

 وی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و  کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن را از دیگر  اهداف این جشنواره اعلام کرد.

 شیرازیان، با بیان اینکه این جشنواره در هفت رشته قرآنی برگزار می شود، افزود: قرائت، حفظ، اذان، ترتيل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و همچنین تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز از دیگر رشته های این جشنواره به شمار می رود.

 وی، اعلام کرد: سن تمامی شرکت کنندگان باید بین ۱۸ تا ۳۰ سال باشد و تنها برای رشته های تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز ۸ تا ۱۵ سال و برای رشته تفسیر محدودیت سنی وجود ندارد.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه مرحله شهرستانی این جشنواره از هفتم تا بیست و یکم آبان ماه در شهرستان های اسفراین، گرمه، جاجرم، شیروان، فاروج، مانه و سملقان، راز و جرگلان و بجنورد برگزار می شود، اظهارداشت: برگزیدگان این مرحله جواز حضور در مرحله استانی که بیست و یکم آبان در محل دارالقرآن بجنورد برگزار می شود را کسب می کنند.

کد خبر 2950708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha