۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۹

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی:

نیازی به واردات مرکبات نداریم

نیازی به واردات مرکبات نداریم

ساری - مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید ۴.۵ میلیون تن مرکبات در کشور گفت: نیازی به واردات مرکبات نداریم.

ابوالقاسم حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه از ۴.۵ میلیون تن حدود دو میلیون تن در مازندران تولید می‌شود گفت: تولیدات مازندران به‌تنهایی پاسخگوی نیاز کشور بوده و نیازی به واردات محصول مرکبات نداریم و این وزارتخانه نیز هیچ مجوزی برای واردات مرکبات صادر نکرده است.

وی با اشاره به اینکه شاهد واردات مرکبات از مبادی غیررسمی در کشور هستیم گفت: مقادیری پرتقال به‌صورت غیررسمی وارد کشور شده‌اند و احتمال آلودگی آنان وجود دارد و برخی نیز از طریق مبادلات مرزی واردشده است و به دلیل اینکه مجوزی برای واردات صادر نشده، ورود این اقلام قاچاق محسوب می‌شود.

حسن‌پور از مازندران به‌عنوان مهد مرکبات کشور یادکرد و با تأکید بر اینکه نیاز به واردات مرکبات نداریم تصریح کرد: به‌هیچ‌عنوان مجوز واردات مرکبات را نمی‌دهیم.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی درباره خرید مرکبات گفت: امسال حدود ۴۰ هزار تن مرکبات برای تنظیم بازار خریداری می‌شود.

وی گفت: از چهار و نیم میلیون مرکبات تولیدی کشور دو میلیون تن پرتقال است.

کد خبر 2951046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha