۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۲۷

اخبار کوتاه کشاورزی قزوین:

برداشت ذرت علوفه‌ای در مزارع قزوین پایان یافت

برداشت ذرت علوفه‌ای در مزارع قزوین پایان یافت

قزوین- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت: عملیات برداشت ذرت علوفه ای از مزارع کشاورزی این شهرستان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی همت زاده در این باره اظهارداشت: در سال زراعی جاری بیش از سه هزار و ۵۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان البرز از توابع استان قزوین به زیرکشت ذرت علوفه ای رفته است.

وی گفت: متوسط عملکرد این محصول ۵۵ تن در هکتار است و پیش بینی می شود در این مزارع بالغ بر ۱۹۳هزار و ۸۷۵ تن ذرت علوفه ای تولید شود.

همت زاده تصریح کرد: کشت ذرت علوفه ای در شهرستان البرز به صورت مکانیزه صورت می گیرد و در حال حاضر کشت محصول در وضعیت مطلوبی نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز بیان کرد: در حال حاضر سطح قابل توجهی از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت ذرت علوفه ای اختصاص دارد که ارقام استفاده شده نیز بیشتر از نوع بذر دیررس۷۰۴ است.

وی اضافه کرد: این نوع بذر به دلیل سازگاری با شرایط آب و هوایی متنوع از پتانسیل عملکردی خوبی برخوردار است.

همت زاده تاکید کرد  ذرت از منابع مهم انرژی در تامین خوراک طیور، دام و ماده خام تولیدات صنعتی و غذایی در منطقه است که به لحاظ نقش داشتن در تامین این نیاز از اهمیت خاصی برخوردار است.

برگزاری دوره فنی و حرفه ای پرورش قارچ دکمه ای

وی همچنین از برگزاری دوره فنی پرورش قارچ دکمه ای در شهرستان البرز خبرداد و گفت: به منظور ارتقاء سطح علمی بهره برداران، دوره فنی و حرفه ای پرورش قارچ دکمه ای در این شهرستان برگزارشد.

همت زاده یادآورشد: در این دوره؛ بهره برداران با فواید پرورش قارچ، معرفی قارچ دکمه ای، خصوصیات بیولوژیکی و مورفولوژی، جوانه زنی، مسائل مربوط به کمپوست و خاک پوششی، شرایط سالن پرورش قارچ و نحوه برداشت محصول آشنا شدند.

وی گفت: دوره فنی و حرفه ای پرورش قارچ دکمه ای با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی شهرستان البرز به مدت ۵ روز در محل پایگاه بسیج کوثر بخش محمدیه برگزارشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز بیان کرد: همچنین بهره برداران از واحد پرورش قارچ در شهر الوند بازدید کرده و با قسمت های مختلف این واحد تولیدی از جمله شرایط سالن، سیستم های هوادهی، خاک دهی، آبیاری و تنظیم دمای سالن آشنا شدند.

اطلاعیه کمیته هواشناسی کشاورزی

کمیته هواشناسی کشاورزی استان با توجه به پیش بینی هوا در دو روز آینده که نیمه ابری همراه با بارش باران و رعد و برق و وزش باد خواهد بود، به کشاورزان توصیه کرد: نسبت به آماده سازی اراضی کشت و انتخاب ارقام مناسب بذر وکشت بموقع غلات پاییزه، آبیاری مزارع کشت شده غلات، بلافاصله بعداز کشت و تهیه و ذخیره سازی سوخت مورد نیاز گلخانه های سبزی و صیفی و ترمیم پوشش پلاستیکی گلخانه ها اقدام کنند.

در این اطلاعیه همچنین از باغداران خواسته شده است نسبت به مبارزه با آفت مگس میوه زیتون تا پایان زمان برداشت و جمع آوری بقایای گیاهی باقیمانده در سطح باغات پس از برداشت محصول اقدام کنند.

کد خبر 2951436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha