۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی تقویت شود

مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی تقویت شود

زنجان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی و مراتع باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن اسکندری قبل از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مشارکت مردم باید در حفاظت از منابع طبیعی تقویت شود، افزود: توجه به این مهم مانع از تخریب جنگل‌ها می‌شود.

وی اظهار داشت: منابع طبیعی متعلق به مردم است و بهره‌برداران از این ثروت ملی نیز کشاورزان و دامداران هستند و فقط سند آن به نام دولت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: خوشبختانه با مشارکت مردم در طرح‌های مشارکتی برنامه‌ها و طرح‌ها به خوبی جلو رفته است و این مهم در این سازمان تداوم خواهد داشت.

اسکندری تأکید کرد: در روستای سرخ‌آباد شش هزار هکتار جنگل وجود دارد و حفاظت از این ثروت عظیم علیه بیماری‌ها، آفات، آتش‌سوزی، جلوگیری از قطع درختان نیازمند انگیزه است و باید این انگیزه در بین مردم تقویت شود.

وی افزود: هر هکتار جنگل تأمین کننده اکسیژن ۲.۵ نفر است و با آتش‌سوزی ۵۰ هکتار جنگل اکسیژن ۷۵ نفر از بین می‌رود.

اسکندری افزود: روستای سرخ‌آباد یکی از روستاهای دورافتاده و محروم شهرستان طارم است که شش هزار و ۱۷۴ هکتار از جنگل‌های استان زنجان در این روستا قرار دارد و ۷۵ خانوار و ۳۵۰ نفر جمعیت دارد.

وی تصریح کرد: منابع طبیعی ثروتی بزرگ برای انسان‌ها است و امروز باید با حفاظت از این منابع نان سفره‌های خود را تأمین کنیم.

کد خبر 2952076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha