۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۱۱

مدیر کل بهزیستی قم به مهر خبر داد:

طرح بینایی سنجی در ۱۰۰ پایگاه قم اجرا می‌شود

طرح بینایی سنجی در ۱۰۰ پایگاه قم اجرا می‌شود

قم - مدیر کل بهزیستی استان قم از اجرای طرح بینایی سنجی در ۱۰۰ پایگاه قم خبر داد.

رضا سلیقه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح بینایی سنجی از اول آبان‌ماه در قم افزود: در تمام مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی، مراکز بهداشتی و  سایر پایگاه‌ها در شهر و روستا طرح غربالگری کودکان انجام می‌شود و والدین با مراجعه به موقع  و انجام بینایی سنجی کودکانشان می‌توانند از مشکلات بعدی ناشی از تنبلی چشم پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه تنبلی چشم اختلالی فاقد علامت است و فقط از طریق انجام بینایی سنجی قابل تشخیص است و با تشخیص به موقع اختلالی به راحتی درمان می‌شود، گفت: بهترین سن برای درمان تنبلی چشم برای پیشگیری از نابینایی تا قبل از ۶ سالگی است.

مدیرکل بهزیستی قم اظهار داشت: ۵۶ هزار کودک سه تا ۶ سال طی سالجاری مورد ارزیابی بینایی در این طرح قرار می‌گیرند.

وی گفت: سال گذشته ۵۰ هزار و ۹۵۶ کودک در طرح بینایی سنجی حضور یافته‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۸۷ کودک با دستگاه غربال گری بررسی شده و تعداد ۶ هزار کودک به چشم پزشک مراجعه کرده‌اند.

سلیقه ادامه داد: از این تعداد ۵۷۸ نفر دارای اختلال بینایی بوده‌اند و ۲۲ نفر نیز به چشم پزشک مراجعه کردند، همچنین ۲ نفر نیز عمل جراحی داشته‌اند و ۵۵۴ نفر نیز به عینک نیاز داشتند.

وی بیان کرد: علاوه بر پایگاه غیر دائمی که از اول آبان‌ماه فعال هستند ۲ مرکز دائمی بینایی سنجی شامل درمانگاه حضرت ابوالفضل(ع) واقع در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) و مجتمع مسبح بهزیستی واقع در خیابان دورشهر، جنب پزشکی قانونی در طول سال فعالیت می‌کند.  

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: نزدیک به ۱۰۰ پایگاه در مهدهای کودک، مکتب القرآن، مراکز پیش دبستانی و  درمانگاه یا بیمارستان‌ها در سطح شهرستان، هشت بینایی سنج (اپتومتریست) و  ۲ چشم پزشک در این طرح شرکت می‌کنند.

 

کد خبر 2952234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha