۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰

در دیدار با نماینده اقلیم عنوان شد؛

همکاری دانشگاه علوم بهزیستی با مراکز علمی اقلیم کردستان عراق

همکاری دانشگاه علوم بهزیستی با مراکز علمی اقلیم کردستان عراق

زمینه همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با مراکز علمی و آموزشی اقلیم کردستان عراق فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حمیدرضا خرم خورشید رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با دکتر ناظم عمر دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران دیدار کرد. 

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در  این ملاقات، از توانمندی علمی این دانشگاه به عنوان دانشگاهی تخصصی ، منحصربفرد و  فعال در سه حوزه سلامت و رفاه اجتماعی ، توانبخشی و سلامت روان و تربیت نیروی انسانی متخصص سخن گفت. 

وی همچنین با اشاره به تعداد یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه که ۶۰ درصد آنها را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری تخصصی تشکیل می دهند، زمینه همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با مراکز علمی و آموزشی اقلیم کردستان عراق را گسترده دانست.

در این دیدار دکتر محمدعلی محسنی بندپی معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،با اشاره به شرایط ویژه منطقه و وجود جنگ و درگیری ها، نقش رشته های توانبخشی در تربیت نیروی انسانی کارآمد برای پاسخ به نیازهای بهداشتی و درمانی کشورهای همسایه بویژه در زمینه توانبخشی معلولان و آسیب دیدگان ناشی از جنگ را مورد تاکید قرار داد.

دکتر  ناظم عمر دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران که با همراهی رایزن آموزشی و فرهنگی آن منطقه در این ملاقات شرکت کرده بود، ضمن بیان نیازهای آموزشی اقلیم کردستان عراق و زمینه های مساعدی برای تربیت نیروی متخصص در منطقه، از همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اقلیم کردستان عراق ابراز خشنودی کرد.

مقرر شد تفاهم نامه ای با ذکر موارد همکاری در زمینه علمی ، آموزشی و فرهنگی بین دو طرف تهیه  شود، تا  براساس آن ، همکاری ها شکل بگیرد.

به گفته معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تربیت نیروی انسانی متخصص، برگزاری همایش ها و کنگره های علمی مشترک، اجرای پروژه های مشترک تحقیقاتی در سطح ملی و بین المللی و بازدید از مراکز پزشکی و توانبخشی دو طرف با هدف ارتقای سطح کیفی خدمات توانبخشی در اقلیم کردستان عراق از جمله موارد همکاری خواهد بود.

کد خبر 2952819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha