۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر:

فرهنگ عاشورا و شهدای ما «نه» به تمام نامردی‌های تاریخ است

فرهنگ عاشورا و شهدای ما «نه» به تمام نامردی‌های تاریخ است

دشتی- فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: فرهنگ عاشورا فرهنگ «نه» به تمام تاریخ است و این فرهنگ عاشورا، فرهنگ شهدای ما است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار فتح الله جمیری صبح جمعه در سومین یادواره ۲۳۱ سردار و شهید شهرستان دشتی و هفت شهید گمنام ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبداالحسین(ع) اظهار داشت: این شهدای ما بودند که با درس گرفتن از حرکت کربلای حسینی، اسلام را حفظ و زنده نگه داشتند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: شهدا برای زنده نگه داشتن اسلام عزیز این مسیر را طی کردند و جا دارد چنین مراسم باشکوهی برای آنها برگزار شود.

وی بیان کرد: عاشورا و کربلا و آن حادثه تلخ از یک «نه» شروع شد، پاسخ منفی به ظلم و ستم یزید بود و عاشورا برای تمام مقاطع تاریخ است، نه برای تمام استکبار و ظلم و ستمی که بر اسلام روا داشتند.

جمیری با بیان اینکه امروز شهدای انقلاب با همان شعار شهدای کربلا به میدان آمدند، تصریح کرد: شهدای ما در راه حفظ دستاوردهای انقلاب و حفظ اسلام و نه گفتن به شرق و غرب و برای ایجاد جمهوری اسلامی جانشان را از دست دادند.

وی بیان کرد: دفاع مقدس، کربلای ایران اسلامی است؛ آن چیزی که پیرامون کربلا شنیدیم و مطالعه کردیم را در سرزمین خودمان و در وجود شهدا دیدیم.

جمیری ادامه داد: از دل دفاع مقدس فرهنگ جهاد و شهادت ایجاد شد و آن فرهنگ باعث بقای انقلاب شد و این کربلای ایران است که انقلاب را بیمه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ادامه راه شهدا و این فرهنگ بر عهده ما است، گفت: امروز فرهنگ مقاومت در ایران اسلامی و شهرستان دشتی بر گرفته از کربلای ایران است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اضافه کرد: این مملکت به یاری خدا خواهد ماند و راه سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالحسین(ع) را ادامه خواهد داد.

وی گفت: فرهنگ عاشورا، فرهنگ ابوالفضل العباس است؛ آن فرهنگ که امان نامه را نمی‌پذیرفت و در برابر ظلم می‌ایستاد و در برابر ظلم سرش را پائین نمی‌آورد، این فرهنگ عاشورای دفاع مقدس است.

جمیری خاطرنشان کرد: برخی از صحنه‌ها و اخبار برای ما نگران کننده است که امروز در دانشگاه‌های ما وزیر امور خارجه‌ای که دستش به خون شهدای ما آلوده است حضور پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا فرهنگ «نه» به تمام تاریخ است و این فرهنگ عاشورا فرهنگ شهدای ما است، افزود: فرهنگ عاشورا و شهدای ما نه به تمام نامردی‌های تاریخ است.

در پایان نیز حاج صادق آهنگران مداح اهل بیت در وصف سرور و سالاری شهیدان مداحی کرد.

سومین یادواره شهدای شهرستان دشتی با حضور فرماندار دشتی، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، مسئولان شهرستان و خانواده‌های معظم شهدا در مصلی بزرگ امام خامنه‌ای شهر خورموج برگزار شد.

کد خبر 2953286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha