۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۳۹

خطیب جمعه کرمانشاه:

آمریکا پشت تمام صدمات به ایران است/هراس مانع از تهاجم شده

آمریکا پشت تمام صدمات به ایران است/هراس مانع از تهاجم شده

کرمانشاه- خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آمریکا پشت تمام صدمات به ایران از ۷۰ سال پیش وپس از سقوط مصدق است گفت: اگر آمریکا از ما حساب نمی برد یک دقیقه هم تحمل نمی کرد و ترس او مانع از تهاجم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به شهادت حسین فهمیده گفت: این روز شهادت دانش آموز ۱۳ ساله ای است که خودش را زیرتانک می اندازد و امام در مورد او می فرمود اینها رهبران من هستند.

وی افزود: با نگاه به این حسین فهمیده ها می توان به این نتیجه رسید که این انقلاب ارزان به دست نیامده و چه خون هایی برای بدست آمدن آن ریخته شده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: باید با تمام وجود این انقلاب را حفظ  و صیانت کنیم.

توجه به پدافند غیرعامل از سپاه و ارتش هم در صیانت کشور مهمتر است

وی در بخش دیگر با اشاره به روز پدافند غیرعامل گفت: شاید بحث پدافند غیر عامل از ارتش و سپاه هم مهمتر باشد و در واقع پدافند غیرعامل حافظ مملکت است.

آیت الله علما  گفت: در اهمیت پدافند غیرعامل می توان به جمله امام (ره) اشاره کرد که فرمود «در هر شرایطی باید به بنیه دفاعی کشور توجه شود».

اگر آمریکا از ما حساب نبرد یک دقیقه هم تحمل نمی کند

وی تصریح کرد: اگر آمریکا از ما حساب نبرد یک دقیقه هم تحمل نمی کرد و اینکه که تحمل کرده به خاطر این بوده که از ما می ترسد و بنیه کشور را فهمیده است.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: در جای دیگرامام (ره) می فرماید «بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران و خصوصا آمریکا دست از سر ما برداشته اند» لذا همه ما باید مراقب و مواظب باشیم و وظایفمان را درست انجام دهیم.

وی فرمایشات امام راحل را نتیجه ۱۰۰ سال تجربه ایشان حتی قبل از مشروطه دانست و تاکید کرد: امام (ره) آمریکا را خوب می شناخت که اینگونه توصیه ای را به ملت ایران داشتند.

آیت الله علما در ادامه به ۱۰ آبان مصادف با شهادت سیدعلی قاضی طباطبایی امام جمعه تبریز و اولین شهید ائمه جماعات اشاره کرد ونقش وی را درحفظ تبریز که یکی از نقاط حساس ایران بود بسیار موثر دانست.

وی افزود: البته ایشان مدتی را هم در تبعید به سر کرد اما با تمام وجود از تبریز نگهداری و آن را حفظ کرد.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: شهید طباطبایی تالیفات زیادی نیز داشتند که از جمله تالیفات وی می توان به تالیفش راجع به اربعین سیدالشهدا(ع) اشاره کرد.

تمام شهرها، مساجد و حسینیه های استان کرمانشاه خود را آماده میزبانی زائرین امام حسین (ع) در اربعین کنند

وی در بخش دیگر به فرا رسیدن اربعین حسینی اشاره و تاکید کرد: تمام مساجد و حسینیه ها، خصوصا شهرهای مسیر زوار عتبات عالیات در کرمانشاه خود را آماده پذیرایی از آنها کنند.

آیت الله علما تصریح کرد: پذیرایی از زائران امام حسین(ع) از سابق در کرمانشاه رواج داشته و مردم حتی جلوی دروازه ها رفته و زائران را به منازل خود می آوردند و از آنان پذیرایی می کردند که این سنت باید احیا شود و خدمت بزرگی به امام حسین(ع) است.

آمریکا پشت تمام صدمات به ایران است

وی هم چنین به ۱۲ و ۱۳ آبان و بازداشت و تبعید امام به ترکیه، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش آموز اشاره کرد و گفت: همه این اتفاقات را که بررسی می کنیم خواهیم دید که پشت همه آنها آمریکا حضور داشته و به آمریکا مربوط است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: مسئولان ما باید به شدت بیدار باشند چرا که ۷۰ سال از سقوط مصدق تا امروز، آمریکا به این کشور خیانت کرده است و خنجر و صدمه زده، اموالمان را غارت کرده و هزارها مسند پشت این اتفاقات است که بر هوشیاری ما در برابر آمریکا تاکید دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «آمریکا دارد نفوذ می کند» گفت: طی روزهای اخیر وزیر خارجه اسبق انگلیس به ایران سفر کرده و در ایران جولان می دهد و باید دید این پیر سیاسی چطور اینجا می گردد.

آیت الله علما یادآور شد: لذا مقام معظم رهبری روی کلمه نفوذ تاکید دارد و این کلمه باید رمزگشایی شود چرا که هر چه ضربه از ۷۰ سال گذشته تاکنون خورده ایم همه از آمریکا است.

آمریکا به دنبال بازکردن جاپای خود برای ۳۰ سال آینده است

خطیب جمعه کرمانشاه خاطرنشان و تاکید کرد: آمریکا قابل اعتماد نیست و هر صحبت، اقدام و رفت و آمدی که صورت می گیرد در نهایت دقت است و اینها عجله ندارند و در حال باز کردن جاپای خود برای ۳۰ سال دیگر هستند، لذا همه ما اعم از مردم و مسئولان باید آگاه و هوشیار بوده و به توصیه های مبنی بر ۶۰ سال تجربه مقام معظم رهبری گوش فرا دهیم.

وی تصریح کرد: امام (ره) ۱۰۰ سال تجربه و مقام معظم رهبری ۶۰ سال تجربه دارند که باید ما به آنها گوش فر داده و گوش به فرمان باشیم و از این روند تا امروز ضرر نکرده و در آینده نیز ضرر نمی کنیم.

آیت الله علما اشاره ای نیز به نشست سوریه داشت و حضور ایران در این نشست علی رغم تمایل حاضرین را ناچاری آنها دانست و گفت: آنها می گویند نمی خواهیم ایران حضور داشته باشد ولی ناچاریم که باشد و این موضوع اقتدار ما را می رساند که باید آن را حفظ کنیم.

کد خبر 2953472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha