۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۰۱

نمایش ۵ فیلم مستند در بخش «قاره سیاه» جشنواره «سینماحقیقت»

نمایش ۵ فیلم مستند در بخش «قاره سیاه» جشنواره «سینماحقیقت»

پنج فیلم مستند درباره‌ وضعیت پسا استعماری قاره آفریقا در بخش «قاره سیاه» نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ فیلم مستند جدید درباره وضعیت پسا استعماری قاره آفریقا و بررسی مشکلات و معضلات اجتماعی این قاره، در بخش «قاره سیاه» نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به نمایش درمی‌آیند.

«رویای فیل» (کریستوف بیلسن، بلژیک ۲۰۱۵)، «برگ در باد» (ژان‌ماری تنو، کامرون ۲۰۱۳)، «تیر خلاص به معدنچیان» (رهاد دسای، آفریقای جنوبی ۲۰۱۴)، «کاخی برای همگان» (آنگلوس رالیس، بلژیک ۲۰۱۴) و «درمانگر زنان» (تیری میشل، کنگو و بلژیک ۲۰۱۵)، از جمله آثاری هستند که در بسیاری از جشنواره‌های مستند جهان به نمایش درآمده و جوایز متعددی نیز کسب کرده‌اند و قرار است در جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» نمایش داده شوند.

مستند «تیر خلاص به معدنچیان» درباره‌ کشتار معدنچیان معترض در سال ۲۰۱۲ در شهر «ماریکانای آفریقای جنوبی» است. این فیلم منتخب جشنواره‌های کن، شفیلد و بیگ‌اسکای بوده و برنده دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را نیز دریافت کرده است.

مستند «رویای فیل» هم علاوه بر کسب جوایز متعدد، در بخش‌های رسمی جشنواره‌هایی چون لایپزیگ، هات‌داکس، ایدفا و مونیخ برگزیده شده است.

نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ آذرماه ۹۴ و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی (ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

کد خبر 2954058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha