۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۹:۲۷

شماره ۷۹ منتشر شد؛

دیدار با کامبیز درم‌بخش در «کتاب هفته»

دیدار با کامبیز درم‌بخش در «کتاب هفته»

شماره ۷۹ مجله کتاب هفته خبر منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتاد و نهمین شماره مجله کتاب هفته خبر با آثاری از فرشته احمدی، مهرداد اسکویی، احمد اکبرپور، سعید برآبادی، محمدعلی جعفریه، ضیاءالدین خالقی، باقر رجبعلی، اردشیر رستمی، داوود شهیدی، امیر صدری، فرشید فرهمندنیا، پیمان مقدم و... منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمده است.

این شماره کتاب هفته خبر با شعری عاشورایی از طاهره صفارزاده آغاز شده و پس از آن در ابتدایی ترین بخش مجله، که «از دفتر ایام» نام دارد، مقالاتی از ضیاءالدین خالقی، امیر صدری، باقر رجبعلی، امین فقیری، حمیدرضا شکارسری و مسعود عرفانیان درباره طاهره صفارزاده، فاطمه معتمدآریا، هفته کتاب و کتابخوانی، رسول پرویزی، قیصر امین پور و احمد بهمنیار چاپ شده است.

در بخش «به کی سلام کنم؟» گفتگوی مفصل سعید برآبادی با کامبیز درم بخش به همراه ۱۶ کاریکاتور از این هنرمند، درج شده است. افشین شاهرودی، اردشیر رستمی، داوود شهیدی، هادی حیدری، سینا جعفریه، مهرداد اسکویی، محمدعلی جعفریه و سارا نیک بنیاد، در ادامه این بخش، مقالات و یادداشت هایی درباره درم بخش نوشته اند. در قسمت نون نوشتن، شاپور جورکش قسمت اول مقاله «لحن در شعر» را در این شماره دارد.

آینه‌های دردار نام بخش بعدی است که ابتدای آن به گفتگوی مجتبی صورت پور با منیرالدین بیروتی داستان نویس اختصاص دارد. در ادامه این گفتگو هم فرشته احمدی و فرشید فرهمندنیا مقالاتی درباره بیروتی و داستان هایش نوشته اند. «نرد و ناقوس» هم نام داستانی منتشرنشده از این داستان نویس است که در این مجله به چاپ رسیده است.

بخش بعدی مجله با عنوان «آواز خاک» با گفتگوی مجتبی صولت پور با آیدا عمیدی شاعر آغاز می شود. بعد از این گفتگو هم مقالاتی به قلم حمیدرضا شکارسری و یزدان سلحشور درباره عمیدی و آثارش درج شده و در ادامه هم ۱۴ شعر تازه از این شاعر منتشر شده است.

قسمت «باغ آینه» هم بخش بعدی این مجله است که به گفتگو با عبدالحسن برزیده و بررسی کارنامه این کارگردان و آخرین اثرش «مزارشریف» اختصاص دارد. آرمان بایون سا، محسن آزموده، احسان ناظم بکایی، مسعود فراستی و ناصر هاشم زاده هم در ادامه این گفتگو مقالات کوتاه خود را درباره فیلم مزارشریف نوشته اند. در ادامه این بخش نیز دو مقاله ترجمه با عنوان «بازیگران بزرگ چرا و چگونه جذاب سینما شدند؟» و «زنان به بازی گرفته نمی شوند» درج شده است.

ارثیه ایرانی نام بخش بعدی است که در آن گفتگویی مفصل با حمید پورآذری کارگردان تئاتر درج شده است. این گفتگو توسط رضا آشفته و به بهانه اجرای نمایش «سال ثانیه» انجام شده است. عباس جوانمرد و رویا افشار هم در ادامه درباره این نمایش مقاله نوشته اند.

بخش پایانی هم «کتابخانه بابل» نام دارد که در آن مقالاتی از سعید برآبادی، فاطمه ستوده، پیمان مقدم، رضا فرخی و احمد اکبرپور درج شده است.

این شماره کتاب هفته خبر با ۱۴۰ صفحه و قیمت ۵۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 2955195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha